شیراز- مجموعه فضای تفریحی و گردشگری ۷۰۰ هکتاری بام شیراز و مجموعه ورزشی جوادیه، طی مراسمی افتتاح و بهره‌برداری از این منطقه گردشگری آغاز شد.

درهای بام شیراز به روی شهروندان باز شد

به گزارش قدس آنلاین، بهره‌برداری از مجموعه تفریحی گردشگری بام شیراز واقع در ارتفاعات شمالی شهر شیراز و در فضایی به وسعت ۷۰۰ هکتار و مجموعه ورزشی روباز جوادیه با اعتباری بالغ بر ۲۸۳ میلیارد ریال افتتاح شد.

شهردار شیراز در  مراسم بهره‌برداری از این مجموعه گردشگری، خط قرمز مجموعه شهرداری را منافع شیراز عنوان و تصریح کرد: بخشی از ارتفاعاتی که امروز به بوستان و محلی عمومی برای تفریح و گذران اوقات فراغت شهروندان تبدیل شده است، در سال‌های گذشته چشم سودجویان را متوجه خود کرده و بعضا در تصرف این افراد قرار داشت.

علی‌رضا پاک‌فطرت با یادآوری اینکه در شیراز نیز مانند تمام شهرهای ایران، شهروندان از گروه‌های مختلف فقیر، غنی، معلول و سالم، خانواده‌ شهدا و جانبازان و ... زیست می‌کنند، گفت: اعتقاد دارم که حق مردم و منافع شهر قابل معامله نیست و نمی‌توان این حق را با منافع گروه یا حزب و جناحی عوض کرد.

وی با بیان اینکه ارتفاعات و املاکی که متعلق به شهرداری و شهروندان شیراز است، گفت: دو سال پیش که با کمک سازمان‌های مردم نهاد درختکاری در ارتفاعات را آغاز کردیم و به آنان قول دادیم که این مکان را در جهت استفاده عموم مهیا خواهیم کرد؛ امروز به عهد خود وفا کردیم و ارتفاعات بام شیراز از این به بعد در اختیار شهروندان است .

شهردار شیراز اضافه کرد: توسعه شهر پیاده محور و توجه به الگوهای توسعه پایدار شهری، امروز از مرحله شعار عبور کرده و عملیاتی شده است؛ از شاخص‌های عدالت اجتماعی، توزیع عادلانه امکانات در شهرها است و امروز در شیراز چنین رویکردی وجود دارد.

وی با اشاره به بهره‌برداری از فاز یک پارک ۵۸۰ هکتاری دراک و افتتاح مجموعه بام شیراز، گفت: انجام درختکاری در تپه‌های معراج جاده شیراز فسا، زیتون‌کاری هزار هکتاری تپه‌های میانرود و کیان‌آباد که به‌زودی تکمیل و آماده بهره‌برداری می‌شود زمینه را فراهم کرده که چهار نقطه از ارتفاعات مشرف به شیراز، با ایجاد فضای سبز مناسب، در اختیار شهروندان قرار داشته باشد.

پاک‌فطرت با بیان اینکه شهر شیراز پاکترین کلان‌شهر ایران به‌شمار می‌رود، ‌ یکی از دلایل آن را توجه به توسعه مناسب فضای سبز دانست و گفت: با توجه به حجم شماره‌گذاری خودرو در شیراز اگر به فضای سبز و توسعه آن توجه نمی‌شد امروز شیراز در مقایسه با اصفهان و تهران، ‌ آلوده‌تر بود.

شهردار شیراز با یادآوری اینکه هم‌اینک در این کلان‌شهر ۵۵۰ پروژه عمرانی و ورزشی در دست اجرا است، گفت: لیست این پروژه‌ها و درصد پیشرفت آنها را در اختیار مسئولان و دستگاه‌های مسئول، ‌ شورای پنجم شهر و شهروندان قرار خواهیم داد.

پاک‌فطرت با تصریح اینکه هیچ کس حق ندارد پروژه‌های در حال اجرای شیراز را متوقف کند، گفت: به سرانجام رساندن پروژه‌هایی که احداث آنها آغاز شده است، یکی از مطالبات مهم شهروندان محسوب می‌شود.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.