پس از اعضای کمیته «هنر و علوم انسانی کاخ سفید» و نیز ۴ نفر از اعضای شورای مشورتی اقتصاد، کشیش کلیسای نیویورک هم در اعتراض به ترامپ از هیئت مشاوره امور مذهبی کاخ سفید استعفا داد.

کشیش کلیسای نیویورک از هیئت مشاوره امور مذهبی کاخ سفید استعفا داد

به گزارش قدس آنلاین، «اِی آر برنارد» (A.R. Bernard) کشیش کلیسای نیویورک به دنبال اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره تظاهرات هفته گذشته نژادپرستان در شهر «شارلوتسویل» واقع در ایالت «ویرجینیا»، از استعفای خود از هیئت مشاوره امور مذهبی کاخ سفید خبر داد.

وی پس از رسانه ای کردن این خبر، اقدام خود را «تعارضات عمیق در ارزش ها» توصیف کرد.

کشیش کلیسای نیویورک در ادامه افزود: در فضای اجتماعی و سیاسی که ما در حال حاضر در آن قرار داریم، اغلب نیاز است تا افرادی در تلاش برای شکل دادن آینده این کشور گرد هم بیایند. به همین دلیل بود که من به عنوان یکی از افراد هیئت مشاوره امور مذهبی در کاخ سفید حاضر شدم.

لازم به ذکر است، ساعاتی پیش نیز همه اعضای کمیته «هنر و علوم انسانی کاخ سفید» مشتمل بر ۱۷ نفر در اعتراض به اظهارات نفاق انگیز «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا درباره حوادث شهر شارلوتسویل از سمت خود کناره گیری کردند.

این افراد در نامه ای خطاب به ترامپ، نوشتند: حمایت شما از تروریست ها و گروه های نژادپرستی که مردم شارلوتسویل را به قتل رسانده و زخمی کردند، شایسته انتقاد و محکومیت شدید است. برتری جویی، تبعیض و تندزبانی در شمار ارزش های ملت آمریکا نیست.

در  این نامه می خوانیم: گفته ها و اقدامات شما ما را از آزادی هایی که برایمان تضمین شده بود، دور کرده است. ارزش های شما منطبق بر ارزش های ملت آمریکا نیست. ما باید بهتر از این باشیم و (واقعا نیز) بهتر از این هستیم. اگر این موضوع برای شما روشن نیست توصیه می کنیم که از مقام ریاست جمهوری استعفا دهید.

کمیته هنر و علوم انسانی کاخ سفید در سال ۱۹۸۲ میلادی و در دوره ریاست جمهوری «رونالد ریگان» با هدف ارائه مشاوره به کاخ سفید در مسائل فرهنگی، تاسیس شد.

استعفای اعضای این کمیته در حالی اتفاق افتاد که پیشتر چهار نفر از اعضای شورای مشورتی اقتصاد موسوم به «شورای مشورتی تولیدات آمریکایی» هم به دلیل مشابه از سمت خود کناره گیری کرده بودند. جالب آنکه ترامپ بلافاصله در اقدامی شتاب زده این شورا را منحل کرد!

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.