یزد - امام جمعه موقت تهران گفت: شهید محسن حججی در شرایطی آمد تا عزت ایران و ایرانی را حفظ کند و نگذارد که برخی به وسیله سلفی گرفتن با بیگانگان اقدام به تخریب چهره ایران در جهان کنند.

شهید محسن حججی  عزت ایران و ایرانی را حفظ کرد

به گزارش قدس آنلاین ، سید احمد خاتمی شامگاه شنبه در مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم در یزد که با استقبال پرشور مردم برگزارشد اظهارداشت: امروز ما وسط یک جنگ تمام عیار فرهنگی هستیم و دشمن توطئه‌های بسیاری علیه ملت ایران و هویت انقلاب ایران برنامه‌ریزی کرده و با وجود همه توطئه‌ها، انقلاب اسلامی ایران همچنان مثل بلند قامت و استوار ایستاده و هیچ کس نمی تواند به ایران ضربه بزند .

وی افزود: این شهید والا مقام، داعش تکفیری را با قدرت و صلابت بی نظیر خود اسیر اقتدار خود کرد واین مردانگی  و شجاعت باید به عنوان فرهنگ اصیل ایرانی بین جوانان در جامعه ترویج شود.

خاتمی تصریح کرد: شهید حججی چنان شجاعت و استواری داشت به گونه‌ای که شمری که پشت سر وی بود همانند اسیری درمانده در دست این شهید بزرگوار بود و با توجه به اینکه داعش فیلم لحظه شهادت شهید حججی را منتشر نکرده ولی شنید ها حکایت از این دارد که این شهید شجاع و والامقام در هنگام شهادت هم رجز می‌خوانده و الله اکبر می‌گفته و داعش در برابر چنین عزت و عظمتی درمانده شده بود.

وی با انتقاد از سلفی گرفتن نمایندگان مجلس با موگرینی گفت: سلفی گرفتن نمایندگان با موگرینی در واقع زیرپا گذاشتن ارزش‌های انقلاب و ملت ایران بود، و این شهید والا مقام امروز به همه اثبات کرد که سلفی گرفتن با حضرت عباس(ع) عزت است نه با بیگانگان. 

این استاد حوزه خاطر نشان ساخت: هیچ کجای دنیا سابقه ندارد که ۳۸ سال از یک انقلابی بگذرد و همچنان شور و هیجان سال‌های اول در بین مردم آن کشور و انقلاب باقی باشد، و این که ۷۵ درصد مردم ایران در انتخابات شرکت می‌کنند نشان دهنده شور و حماسه ای است که این مردم می‌آفرینند.

خاتمی برگزاری یادواره‌های شهدا را برنامه‌های هدفمند برای حراست از انقلاب دانست و افزود: تداوم این انقلاب به دو فرهنگ محتاج است که یکی از این فرهنگ ها  یادواره‌های شهدا می باشد و  مجالس شهدا مجلس فاتحه و ترحیم معمولی نیست بلکه این چنین مجالسی، برنامه‌های هدفمندی برای حفاظت از ارزش ها و دستاوردهای انقلاب می باشد .

وی خاطر نشان ساخت: نخستین فرهنگ، فرهنگ مقاومت و ایستادگی در برابر توطئه‌های دشمنان است، اگر ما پای حرف حقمان بمانیم بنا بر تأکید قرآن هیچ توطئه‌ای علیه این چنین انسان‌هایی که ایستادگی می‌کنند اثر ندارد.

این مسئول فرهنگ شهادت را  نجات بخش ملت ایران دانست و افزود: شهادت به معنای باختن نیست بلکه فرهنگ شهادت در واقع فرهنگ معامله با خدا و پیروزی است، شهید حججی به خانواده گفت برای اینکه به عشق برتر برسم با وجودی که به همه شما علاقه دارم قدم در راهی می‌گذارم که به شهادت ختم می‌شود.

خاتمی با اشاره به اینکه در طول سال‌های انقلاب مردم ایران به این نتیجه رسیده‌اند که راه ایستادگی در برابر دشمنان به ویژه آمریکای مستکبر و همپیمانانش مذاکره نیست، گفت: ما به مذاکره کنندگان احترام می‌گذاریم و آنها را امین می‌دانیم ولی نتیجه مذاکرات جز کاهش تعداد سانتریفیوژها و بتن ریختن در رآکتور اراک چه بود؟ دوباره هم با وجود این همه امتیازهایی که ایران به آنها داد ایران را تحریم کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.