آخرین روز از بررسی‌های برنامه‌های وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم صبح امروز (یکشنبه) در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در آخرین روز/موسوی: برنامه جامعی برای حل مشکلات انرژی در بخش آب و برق وجود ندارد

به گزارش قدس آنلاین، بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم امروز (۲۹ مردادماه ۹۶) در مجلس شورای اسلامی و از سوی وکلای ملت پایان می‌پذیرد.

نمایندگان طی چهار روز گذشته به طرح موافقت و مخالفت خود درباره ۱۷ وزیر پیشنهادی معرفی شده از سوی رئیس‌جمهور پرداختند.

*بدین ترتیب نخستین روز از بررسی‌ها، با اظهار نظر پیرامون کلیات کابینه و رسیدگی به صلاحیت دو وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش و ارتباطات و فن آوری اطلاعات ساعت ۱۹/۳۰ دقیقه پایان یافت.

*در دومین روز متوالی، ۷ وزیر پیشنهادی دولت از برنامه‌های خود در خانه ملت دفاع کردند و همچنین مهمترین نقاط قوت و ضعف این وزرا از نگاه موافقان و مخالفان گذشت.

*در روز سوم بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی نیز، وزرای پیشنهادی کشاورزی، دادگستری به دفاع از برنامه‌های خود پرداختند و نمایندگان موافق و مخالف هم دیدگاه‌های خود درباره وزرای پیشنهادی را مطرح کردند.

*در نهایت چهارمین روز از این بررسی‌ها که روز گذشته (۲۸ مردادماه ۹۶) در دو نوبت صبح و عصر برگزار شد، بهارستان‌نشینان به بررسی برنامه و صلاحیت ۵ وزیر پیشنهادی پرداختند که با اعلام مسعود پزشکیان ادامه بررسی‌ها و رای اعتماد به امروز موکول شد.

*آغاز آخرین روز بررسی صلاحیت وزرا در مجلس با ۸۵ صندلی خالی نمایندگان

جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی (۲۹ مرداد ۹۶) به ریاست علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

موسوی در مخالفت با وزیر پیشنهادی نیرو:

آقای بی‌طرف برنامه جامعی برای حل مشکلات انرژی در بخش آب و برق ندارد

در ابتدا، سید ابوالفضل موسوی بیوکی نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی‌های برنامه‌ها و صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم و در مخالفت با وزیر پیشنهادی نیرو طی سخنانی یکی از اصلی‌ترین مشکلات ایجاد شده در تامین آب شرب پایدار و مطمئن شهرها و روستاهای کشور را تغییر اقلیم، کاهش منابع آب زیرزمینی و خشکسالی‌های ادامه دار کشور عنوان کرد.

علیجانی در موافقت با وزیر پیشنهادی نیرو:

برنامه‌های «بیطرف» جامع و با رویکرد توسعه صادرات است/ توسعه گردشگری بدون آب و آبادانی امکان‌پذیر نیست

نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه «بیطرف» از تمامی مشکلات و چالش‌های پیش روی وزارت نیرو مطلع است، گفت: برنامه‌های وزیر پیشنهادی نیرو بسیار جامع و منطبق با اسناد بالادستی است.

قوامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی نیرو:

«بیطرف» به عنوان وزیر نیرو دچار خطای تشخیص در سرمایه‌گذاری بود

نماینده مردم اسفراین در مجلس گفت: آقای بی‌طرف! دولت اصلاحات از مجموع شاخص‌های اجتماعی با ثبات‌ترین دولت‌ها محسوب می‌شود، اما شما در این دولت به عنوان وزیر نیرو دچار خطای تشخیص در سرمایه گذاری شدید.

امیری‌خامکانی در موافقت با وزیر پیشنهادی نیرو:

«بیطرف» فردی اجرایی، بدون حاشیه و متخصص است/ توجه ویژه به صنعت و آب در برنامه وزیر پیشنهادی نیرو

نماینده مردم زرند در مجلس با بیان اینکه وزیر پیشنهادی نیرو فردی متخصص، باتجربه، بدون حاشیه و اجرایی است، گفت: طبق نص صریح آمار و اطلاعات، «بیطرف» از مدیران موفق وزارت نیرو است.

رئیس مجلس خطاب به معاون اول رئیس جمهور:

درباره حدود اختیارات وزارتخانه‌های ادغام شده فقر قانون نداریم اما اشکال وارد است

رئیس مجلس با اشاره به اینکه درباره عدم ارائه حدود اختیارات وزارتخانه‌های ادغام شده فقر قانون نداریم، گفت: البته در این باره اشکال وارد است چرا که باید ظرف ۶ ماه لایحه آن به مجلس می‌آمد و از دولت می‌خواهیم که این لایحه را ارائه دهد تا اشکال برطرف شود.

بیطرف در مجلس شورای اسلامی:

رأی اعتماد بدهید در هیچ پست و سمتی شرکت نخواهم داشت

وزیر پیشنهادی نیرو خطاب به نمایندگان مجلس گفت: رأی اعتماد بدهید همین امروز انصراف خواهم داد و اعلام خواهم کرد در هیچ پست و سمتی شرکت نخواهم داشت.

برومندی در موافقت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان:

سلطانی‌فر میان حوزه‌های ورزش و جوانان توازن ایجاد کرد

نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سلطانی‌فر میان حوزه ورزش و جوانان توازن ایجاد کرد، گفت: در دوران وزارت وزیر پیشنهادی ورزش فدراسیون‌های ورزشی سامان یافت و انتخابات مجامع ورزشی برگزار شد.

طیار در موافقت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان:

ورزش کشور در دوران مسئولیت سلطانی‌فر شاهد آرامش بود

نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مدیریت بدون حاشیه سلطانی‌فر در طول ۳۰ سال، گفت: در دوران تصدی وزارت ورزش و جوانان از سوی ایشان شاهد آرامش در ورزش کشور و صعود با اقتدار تیم ملی به جام جهانی بودیم.

قمی در موافقت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان:

سلطانی‌فر در ورزش نگاه سیاسی ندارد/ برنامه‌های وزیر پیشنهادی بر پایه روحیه پهلوانی تنظیم شده است

نماینده مردم پاکدشت در مجلس تاکید کرد: مسعود سلطانی‌فر در برخورد با ورزش نگاه سیاسی نداشته و عدالت محوری را در سرلوحه کار قرار داده است.

سلطانی‌فر در مجلس شورای اسلامی:

برای حضور مقتدرانه در جام جهانی برنامه‌ریزی فوق‌العاده خواهیم داشت/ باید در کاراته، جودو، تیراندازی، سنگ نوردی مدال المپیک بگیریم

وزیر ورزش و جوانان گفت: برنامه‌ریزی فوق‌العاده برای حضور مقتدرانه تیم ملی فوتبال در جام جهانی و همچنین کاروان ورزشی ایران در بازی‌های آسیایی جاکارتا و المپیک ۲۰۲۰ خواهیم داشت.

روحانی در صحن علنی مجلس:

علاوه بر خزانه، صندوق‌ها را نیز خالی تحویل گرفتیم/ نمی‌گویم همه وزرا بی‌نقص هستند/ بر مبنای رفاقت وزرا را انتخاب نکرده‌ام

رئیس‌جمهور گفت: ما علاوه بر خزانه خالی، صندوق‌ها را نیز خالی تحویل گرفتیم.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.