زنجان- نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت‌ باید انضباط مالی را اولویت اصلی خود قرار دهد، گفت: کابینه معرفی‌شده توسط دولت دوازدهم، ایده‌آل نیست.

کابینه معرفی‌شده توسط دولت ایده آل نیست/ پیگیری دولت برای حذف بی‌انضباطی مالی در وزارتخانه‌ها

به گزارش قدس آنلاین، علی وقفچی در این باره اظهار کرد: بر اساس ارزیابی‌های صورت‌گرفته کابینه معرفی‌شده توسط دولت دوازدهم یک کابینه ایده‌آلی نبوده و نقدهای اساسی بر آن وارد است.

وی با اشاره به اینکه اما هدف اصلی ما همراهی با دولت و وفاق و همدلی در راستای رفع مشکلات کشور است، تصریح کرد: رأی موافق دادن به کابینه با رأی به کابینه ایده‌آل تفاوت بسیاری دارد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برترین‌ها از ظرفیت موجود کشور در کابینه دولت دوازدهم معرفی نشده‌اند، اضافه کرد: اما نمایندگان مجلس با رأی موافق و تعامل و همفکری می‌خواهند، دولتی کارآمد در کشور باشد.

وقف‌چی با بیان اینکه بر خلاف وعده‌های دولت یازدهم، جوانگرایی در دولت دوازدهم رعایت نشده است، ادامه داد: روحانی در این دولت هم افراد با سنین بالا را برای وزارت معرفی کرده است.

وی یادآور شد: اگر معدل گرفته شود، سن وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم از سن وزرای دولت یازدهم بالاتر خواهد بود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی مهم‌ترین اولویتی که دولت جدید باید پیگیری کند را پاکسازی و حذف بی‌انضباطی مالی در برخی از نهادها دانست و افزود: بر اساس گزارش‌های مالی سال ۹۴، وزارت نیرو در صدر بی‌انضباطی مالی و وزارت جهاد هم سومین ارگان در این مورد بوده است.

وقف‌چی با تأکید به اینکه هم‌وغم این دو وزارتخانه باید مردم زحمتکش، نیازها و دغدغه آنها باشد ولی دچار چنین بی‌انضباطی مالی شده‌اند، اظهار کرد: این موضوع، بیانگر این است که دولت باید در حوزه انضباط مالی بیشترین توجه را داشته باشد.

وی اذعان کرد: در مجموع بر اساس گزارشات، ۸۰۸ مورد واخواهی در وزارت نیرو و ۵۴۵ مورد واخواهی در وزارت جهاد کشاورزی بوده است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نخستین اولویت برای یک جامعه‌ای که دنبال رشد و توسعه است، باید انضباط مالی باشد، افزود: اقتصاد، دغدغه معیشت مردم، اشتغال و اصلاح برخی از قوانین مربوط به اشتغال باید از دیگر اولویت‌ها باشد.

وی ضمن ابراز خرسندی از معرفی امیر حاتمی به عنوان یکی از وزرای پیشنهادی، یادآور شد: حاتمی مورد استقبال مجلس شورای اسلامی است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.