​ایلام- مدیرکل بهزیستی استان ایلام گفت: پیاده رو مخصوص نابینایان در ایلام احداث می شود.

پیاده رو مخصوص نابینایان در ایلام احداث می شود

به گزارش قدس آنلاین، فرهاد قیصربیگی روز یک شنبه در گفتگو با خبرنگار ما، با بیان اینکه مناسب سازی فضای هر دستگاه اجرایی بر عهده آن مجموعه است، اظهارداشت: کمیته مناسب سازی اماکن اداری و عمومی استان در هر سال سه بار به ریاست استاندار تشکیل و در این جلسات، وضعیت مناسب سازی فضاها و اماکن عمومی بررسی می شود.

وی با اشاره به اینکه راه و شهرسازی بعنوان متولی طراحی و ساخت بخشی از فضاهای اداری و شهرداری ها نیز بعنوان مسئول طراحی، اجرا و ساخت فضاها و معابر عمومی، نقش مهمی در کمیته مناسب سازی فضاهای شهری دارند، افزود: با شهرداری ایلام در خصوص تعیین معبری اختصاصی برای نابینایان در شهر ایلام رایزنی شده و قرار است که شهرداری این فضا را مشخص کرده و پس از تأیید کارشناسان این سازمان، کار اجرایی آن آغاز شود.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام تمامی دستگاه های اجرایی، بانک ها و ... را موظف به رعایت مناسب سازی فضاهای خود برای معلولین، سالمندان و کودکان دانست و تأکید کرد: در ارزیابی سالانه دوایر دولتی و دستگاه های اجرایی، مناسب سازی فضاها برای جامعه هدف مدنظر قرار می گیرد و در صورت عدم تحقق این موضوع، بهزیستی استان بعنوان متولی ارزیابی این آیتم، نمره آن را لحاظ نکرده و در ارزیابی سالانه آنها عملکرد تأثیر منفی خواهد داشت.

وی با تأکید بر لزوم مناسب سازی دستگاه های خودپرداز بانک ها برای افراد معلول، سالمندان و ... یادآور شد: در آخرین جلسه کمیته مناسب سازی فضاهای عمومی استان، تمامی دستگاه ها موظف شدند که بخشی از اعتبارات تملک دارایی های خود را برای توسعه و مناسب سازی فضای ادارات تعیین کنند که عملکرد آن ها در جلسه بعدی که در دو ماه آینده تشکیل می شود، بررسی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.