مشهد- مشاور وزیر راه و شهرسازی گفت: امیدواریم با تعامل و مشارکت شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و مشارکت شهرهای جدید به زودی شاهد اتصال مرکز شهر جدید بینالود به شبکه ریلی باشیم.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی راه‌آهن خراسان، باقری در جلسه‌ای که با حضور مدیر کل راه‌آهن خراسان و مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بینالود در راه‌آهن خراسان برگزار شد اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین معضلات شهرهای بزرگ مساله حاشیه‌نشینی، گسترش بی‌رویه شهرها و مهاجرت به شهرهای بزرگ است که در مشهد باعث نگرانی شده است و معضل دیگر شلوغ شدن معبر جاده‌ها، بروز تصادفات و اتلاف سوخت و وقت مردم در جاده‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد وزارت راه و شهر سازی در ۴ سال گذشته برای حل این مشکلات، شهرسازی ریل پایه است، این بدان معنی است که شهرها باید به تناسب توسعه راه‌ها به خصوص ریلی توسعه و رشد داشته باشند.

مشاور وزیر راه و شهرسازی افزود: شهرهای جدید که در اطراف کلان‌شهرهای بزرگ احداث می‌شوند مانند شهر های جدید گلبهار و بینالود از این قضیه مستثنا نیستند و در این جلسه با توجه به دستور و تاکید وزارت راه و شهرسازی، اتصال این شهر به شبکه ریلی و ایجاد ایستگاه بینالود با حضور مدیر کل راه‌آهن خراسان و مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید بینالود، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

باقری ادامه داد: سوابق این امر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و مقرر شده است در جلسه با حضور مدیر عامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و مدیرعامل شهرهای جدید بررسی شد و با توجه به طرح‌هایی که مشاور ارایه می‌کند ابتدا کریدور مشخص می‌شود و سپس با همکاری دو شرکت راه‌آهن ج. ا.ا و شهرهای جدید، راه‌آهن به زودی به مرکز شهر بینالود متصل شود.

وی تصریح کرد: رویکرد وزیر راه و شهرسازی ورود ریل به سبک زنگی مردم است و خوشبختانه در ۴ سال اخیر هر دو شرکت تعامل بسیار خوبی در این رابطه داشته‌اند و امیدواریم این امر بزودی محقق شود.

شهر جدید بینالود دارای وسعت حدود ۳ هزار هکتاری است که در ۱۶۰۰ هکتار آن، شرکت‌های بزرگ صنعتی بنا شده است و حدود ۴ هزار نفر کارگر در این شهر مشغول به کار هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.