اصفهان- رئیس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به مغفول ماندن فرهنگ قرض‌الحسنه، تاکید کرد: تا زمانیکه نظام اقتصادی و خصوصاً سیستم بانکی کشور ما بر پایه فرهنگ قرض‌الحسنه شکل نگیرد، مشکلات پیچیده عرصه اقتصادی به سامان نخواهد رسید.

فرهنگ قرض الحسنه مظلوم و مغفول است

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله حسین مظاهری در پیامی به دومین همایش حامیان فرهنگ قرض‌الحسنه در استان اصفهان، با اشاره به آیه ۲۰ سوره مزمل « ... وَأَقِیمُوا الصَّلَاةَ وَآتُوا الزَّکَاةَ وَأَقْرِضُوا اللَّهَ قَرْضًا حَسَنًا ۚ وَمَا تُقَدِّمُوا لِأَنْفُسِکُمْ ...» تصریح کرد: یکی از سنت‌های پسندیده مورد تاکید قرآن کریم، فرهنگ والای قرض‌الحسنه است که با کمال تاسف مظلوم و مغفول است.

وی اظهار کرد: اهمیت این فریضه بزرگ تا بدان جاست که خداوند متعال علاوه بر آن که مکررا آن را توصیه و تاکید می‌فرماید، در مواردی این فرهنگ جامعه‌ساز را در کنار فرهنگ بزرگ اقامه نماز و زکات مطرح فرموده است.

این مرجع تقلید ادامه داد: نماز به عنوان نماد عبودیت و بندگی خدا، زکات به عنوان نماد عدالت اجتماعی و قرض‌الحسنه به عنوان نماد تعاون و هم یاری و مواسات جمعی در کنار همدیگر سه فریضه عظیمی هستند که سلامت فردی و اجتماعی انسان را تامین و تضمین می کنند و جامعه را از گرفتاری های مادی و معنوی نجات می بخشد.

رئیس حوزه علمیه اصفهان افزود: اندیشه حمایت از فرهنگ قرض‌الحسنه فکری مبارک و شایسته است و اقدامی نیکوکارانه و در مسیر اصلاح امور اقتصادی و احرای قانون مواسات در جامعه اسلامی است.

آیت‌الله مظاهری خاطرنشان کرد: نکته قابل تذکر آنکه تصمیم گیران و متصدیان امور اقتصادی در کشور نیز حتما به این مهم توجه دارند که تا زمانی که نظام اقتصادی و خصوصاً سیستم بانکی کشور ما برپایه فرهنگ قرض الحسنه شکل نگیرد، مشکلات پیچیده عرصه اقتصادی به سامان نخواهد رسید و بنابراین همه ما باید تلاش و حدیت در عمل به دنبال احیا و حمایت از این فرهنگ والا باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.