اهواز_ بخشدار صیدون با اشاره به سیلاب ۲۴ و ۲۷ مردادماه در منطقه مرغزار و امام‌زاده عبدالله باغملک از برآورد اولیه میزان خسارات وارده به بخش کشاورزی این مناطق خبرداد.

بخشدار صیدون آخرین وضعیت منطقه سیل‌زده باغملک را تشریح کرد

به گزارش قدس آنلاین، مختار نیک‌مقام  با اشاره به بارش‌های سیل‌آسا در منطقه مرغزار و امام‌زاده عبدالله باغملک اظهار کرد: ۱۰ سراب کانال کشاورزی به صورت ۱۰۰ درصدی و ۱۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی به میزان ۵۰ درصد تخریب شدند.

نیک مقام تصریح کرد: همچنین ۱۰۰ هکتار شالیزار به میزان ۳۰ درصد، ۲۰۰ هکتار از باغات گردو به میزان ۳۰ درصد، دام سبک (زنبور عسل) به میزان ۴۰۰ کلونی و سه دستگاه موتورپمپ مربوط به تاسیسات آبرسانی کشاورزی به میزان ۷۰ درصد بر اثر سیلاب تخریب شدند.

وی با بیان این‌که در حال حاضر بارندگی در این مناطق وجود ندارد، گفت: اکنون تمام مسیرهای این مناطق بازگشایی شده‌ و اقلام مصرفی بین سیل‌زدگان در حال توزیع است.

افزایش گوسفندان تلف شده در سیلاب صیدون

بخشدار صیدون تصریح کرد: براساس گزارش های مردمی تا این لحظه بیش از ۱۰۰ راس دام متعلق به عشایر بخش صیدون در این سیلاب تلف شدند.

نیک مقام اذعان کرد: با اعزام بالگرد به منطقه از مناطق سیل‌زده سیروک، گندمکار و سرقوچ بازدیدی هوایی داشتیم و نیازهای عشایر سیل‌زده را برآورده کردیم.

وی با بیان اینکه امدادرسانی به ۱۲۰ خانوار عشایری سیل‌زده انجام و اقلام ضروری و امدادی بین این عشایر توزیع شده است، اظهار داشت: امداد رسانی به سیل‌زدگان تا فردا ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.