زاهدان- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سیستان و بلوچستان گفت: بندر چابهار به تجهیزات نسل سوم و چهارم نیاز دارد تا به فعالیت خود با قوت ادامه دهد.

بندر چابهار به تجهیزات نسل سوم و چهارم نیاز دارد

به گزارش قدس آنلاین، سکینه اشرفی در جلسه میز ملی کالایی خدمات دریایی، حمل و نقل و ترانزیت افزود: ترانزیت چابهار - کنارک علاوه بر توسعه استان، شرق کشور را نیز متحول خواهد کرد.

وی ادامه داد: در اسناد بالا دستی کشور توسعه سواحل مکران و توسعه محور دریایی مورد توجه قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: شرکت های حمل و نقل بین المللی در سیستان و بلوچستان وجود دارند که تا کنون از این ظرفیت به خوبی استفاده نشده است.

وی تصریح کرد: از بخش خصوصی در سیستان و بلوچستان انتظار می رود تا در بخش حمل و نقل و ترانزیت کالا ورود جدی داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گفت: برای رونق اقتصادی در استان کاهش قیمت تمام شده ترانزیت باید مورد توجه ایران و افغانستان باشد.

اشرفی اظهار کرد: برای دستیابی به اهداف ایران و افغانستان در کنار ترانزیت، ترانشیپ کالا نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: ظرفیت های بسیار زیادی در کشورهای افغانستان و پاکستان برای صادرات خدمات وجود دارد که نیاز است شرکت های دانش بنیان در این زمینه شکل گیرد.

معاون استاندار در ادامه گفت: سیاست دولت برای توسعه سواحل مکران به صورت شتابان در حال حرکت است.

وی بیان کرد: نقش بندر چابهار برای کشور ما یک جایگاه راهبردی دارد زیرا توسعه در این منطقه در سطح ملی قابل ملاحظه و ارزشمند است.

اشرفی تاکید کرد: سیستان و بلوچستان می تواند پیشانی توسعه کشور باشد.

اشرفی گفت: همزمان با توسعه بندر چابهار خط راه آهن با سرعت و جدیت در حال پیشرفت است و این تحولات در منطقه باعث نشاط خواهد شد.

معاون استاندار با اشاره به اینکه سواحل مکران به راحتی می تواند بسترهای توسعه و پیشرفت استان را فراهم کند گفت: نقش کشورهای همسایه باید در سند توسعه مکران گنجانده شود.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.