فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: هیچ ارتشی در مقابل جنگ مذهبی نمی‌تواند مقاومت کند. آنچه در مقابل جنگ مذهبی ایستادگی کرد، حقیقت مذهب بود نه قدرت نظامی.

ایران عامل ثبات در منطقه/ حقیقت مذهب عامل پیروزی در برابر جنگ مذهبی است

به گزارش قدس آنلاین،  سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پانزدهمین دوره اجلاس روز جهانی مسجد که با حضور خانواده شهید حججی، علی عسگری، رئیس سازمان صدا و سیما، حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد و ائمه جماعات استان تهران در سالن الزهراء  سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه اگر  مسجدی محیط اطرافش سقوط کرد، خط مقدم امام جماعت آنجا شکسته است، افزود: در این صورت است که دشمن وارد خطش شده است و نشان می‌دهد آن امام جماعت به خوبی نتوانسته مراقبت کند؛ یعنی ارتباط و جاذبه و همت خوبی نداشته است.

وی افزود: وقتی یک برادرِ خسته‌ چند شغله را امام جماعت محله‌ای می‌کنیم که چندین هزار نفر خانوار دارد، فایده ندارد. این آدم خسته چطور می تواند محیط به این بزرگی را حفظ کند.

سرلشکر سلیمانی اداره مساجد را جزو مسائل اساسی دانست و گفت: ما برای یک گردان ۳۰۰ نفره این همه تدارکات آموزشی و ... تهیه می‌کنیم،   اما مگر مسجد کم‌تر یک گردان است؟ اینکه امام جماعت به ۲۰ دقیقه سخنرانی اکتفا کند، مگر کار درست می‌شود؟

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه خداوند گاهی اوقات برای بزرگ جلوه دادن یک جریانی، حادثه‌ای می‌آفریند، شهید حججی را شخصیتی معرفی کرد که به سایر شهدای حرم عظمت بخشید و در افزود: خون شهید حججی برای بزرگداشت تمام عظمت‌های مدافعان حرم بود تا همگان متوجه رشادت‌های این عزیزان بزرگوار شوند.

سرلشکر سلیمانی با اشاره به اینکه امروز در منطقه به لطف خداوند جمهوری اسلامی از یک قدرت حقیقی غیر قابل خدشه بهره‌مند است، گفت: من فکر نمی‌کنم تاریخ ایران سابقه چنین قدرتی را داشته باشد تا جایی که بتواند دو مذهب را به هم متصل دهند که در دین ما دو مذهب شیعه و سنی هستند. چه عاملی باعث می‌شود این تنیدگی در دو مذهب ایجاد شود؟

وی با بیان اینکه اساس این فضا و رسیدن به این جایگاه بدون اینکه بخواهم غلوّ کنم، رهبری نظام بود، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در بین سایر اثرگذاری‌های مثبت‌شان، در چند بُعد در این عمق اثرگذار هستند که از جمله آنها حکمت است و حکمت در چند مسأله خیلی مهم است، در تشخیص زمانی و مکانی موضوع.  

سرلشکر سلیمانی اظهار داشت: دوستانی در سطوح عالی داخل و خارج کشور بودند که می‌گفتند وارد موضوع سوریه و عراق نشوید و محترمانه از انقلاب دفاع کنید. یک نفر گفت یعنی ما برویم از دیکتاتور دفاع کنیم؟ در این زمان رهبری فرمودند مگر با کشورهای که رابطه داریم، نگاه می‌کنیم چه کسی دیکتاتور است و  چه کسی دیکتاتور نیست؟ ما مصالح را باید تشخیص دهیم. بنابراین ظلم دو گونه است، یکی در بیانات ما و دیگری در عدم فهم و درک ما نسبت به این جایگاه.  

وی منطق جمهوری اسلامی را عامل دیگر تثبیت قدرت جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: ما وقتی برای دفاع از مردم عراق ورود کردیم، هیچ وقت بین منافع ایران و عراق تفکیک نکردیم. ما منافع مردم عراق را منافع خودمان تعریف کردیم. گفتیم اینها پیروز شوند، آزاد شوند، استقلال یابند؛ لذا اصل منافع ما همین موضوعات است. ظاهر و باطن کمک ما به عراق  و سوریه همین است  و به هیچ وجه دنبال سهم‌خواهی نبودیم. ما مثل برخی کشورها دنبال منفعت‌خواهی نبودیم که بگوییم موصل و کرکوک و ... باشیم. مگر ما اکنون از فلسطین چه می‌خواهیم؟ اینطور نیست که بگوییم اگر فلسطین اظهار تشیع نکند، با آنها کار نمی‌کنیم. ۹۹.۹۹ کشور فلسطین اهل تسنن هستند، اما ما از آنها دفاع می‌کنیم.

سرلشکر سلیمانی کشور ایران را عامل ثبات منطقه معرفی کرد و با اشاره به قدرت‌طلبی داعش گفت: داعش کشوری ایجاد کرد که به تنهایی از کل عراق و سوریه بزرگ‌تر بود و اسمش را حکومت اسلامی عراق و شام گذاشت. خداوند هم طوری مقرر کرده است که کشور ما در مرکز جهان اسلام قرار گیرد و سکان و ثبات این منطقه را بر عهده بگیرد. همیشه کشور ما با وجود فتنه‌های زیادی که وجود داشت، ثبات‌دهنده بوده است. لذا سوریه را با وجود دشمنی‌های فراوان ثبات داد.

وی در این باره گفت: سعودی دو ارتش جیش‌الاسلام و جیش الحر  را ساخت. از سوی دیگر احرار شام و جبهه نصره دو ارتش دیگر بودند که سازماندهی شدند. همچنین در کنار اینها ۱۲۰ ساختار نظامی را در مقابل ایران با هدف جنگ مذهبی ایجاد کردند. هیچ ارتشی در مقابل جنگ مذهبی نمی‌تواند مقاومت کند. آنچه در مقابل جنگ مذهبی ایستادگی کرد، حقیقت مذهب بود نه قدرت نظامی که این مسأله از درون مسجد متولد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.