کرمانشاه- فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کشف ۱۰ هزار ثوب البسه قاچاق به ارزشی بالغ بر یک میلیارد ریال خبر داد و گفت: یک متهم در این ارتباط دستگیر شده است.

توقیف محموله میلیاردی البسه قاچاق درکرمانشاه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار منوچهر امان اللهی اظهار کرد: عوامل پلیس آگاهی با اقدامات اطلاعاتی و رصد قاچاقچیان سابقه دار، محل دپوی محموله البسه قاچاق را شناسایی کردند.

وی افزود: این محموله بزرگ از طریق معابر کوله بری وارد کشور شده و در انبار منزلی واقع در یکی از محله های شهر کرمانشاه دپو شده بود، لذا اکیپی از عوامل اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان جهت توقیف محموله به محل اعزام شدند.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: پس از هماهنگی با مرجع قضائی، از منزل مورد بحث بازرسی به عمل آمد و در نتیجه آن ۱۰ هزار و ۶۵۲ ثوب البسه فاقد مدارک مثبته گمرکی کشف شد.

سردار امان اللهی با اشاره به دستگیری یک قاچاقچی در این زمینه، گفت: طبق اعلام کارشناسان ارزش این محموله بالغ بر یک میلیارد ریال برآورد شده است، که در این راستا پرونده ای تشکیل و تحت رسیدگی قرار دارد.

نیروی انتظامی؛ ارگان معین در طرح ناامن سازی محیط های تولید و توزیع مخدر صنعتی

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمانشاه گفت: نیروی انتظامی به عنوان ارگان معین در طرح ناامن سازی محیط های تولید و توزیع مخدر صنعتی ایفای نقش می کند.

"بهمن مرادی‌ فر" در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم که با حضور سرهنگ "علیرضا مرزبانی" جانشین انتظامی استان برگزار شد، گفت: پیشگیری از آسیب‌های اولویت دار چهارگانه اعم از طلاق، اعتیاد، مفاسد اخلاقی و حاشیه نشینی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بوده و نیازمند توجه ویژه است.

وی با اشاره به اجرای طرح ناامن سازی محیط های تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی، تصریح کرد: اساس طرح ناامن سازی بر این است که محیط را برای مقاصد فروشندگان مواد مخدر اعم از خرده فروش و عمده فروش ناامن کنیم.

این مقام مسئول ادامه داد: کار اصلی بر عهده بسیج نهاده شده است که فلسفه آن در وهله اول گستردگی اشراف اطلاعاتی از طریق نیروهای بسیجی و سپس ضابط قضایی بودن آنها است.

مرادی فر خاطرنشان کرد: ارگان‌های دیگر نیز مانند نیروی انتظامی به عنوان ارگان معین در این طرح ایفای نقش می کنند.

وی در پایان گفت: آموزش های لازم در حوزه قانون به کارگیری سلاح و بازرسی بدنی و خودرو، دستگیری، بدرقه و نگهداری متهم، سلاح شناسی، تعقیب و مراقبت، شناسایی شگرد و محل های جاسازی مواد مخدر، قانون مجازات اسلامی، حفاظت گفتار و آموزش کنترل خشم و تاب آوری به نیروهای بسیج معرفی شده از سوی سپاه نبی اکرم (ص) به عنوان ضابطان قضائی از سوی معاونت اجتماعی ارائه شده است.

ورود کامیون به شهر ممنوع!

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه از تشدید برخورد با ورود کامیون ها به سطح شهرها خبر داد.

سرهنگ "فضل الله شیری" بیان کرد: با توجه به بر هم خوردن نظم شهری و گلایه بسیاری از همشهریان و با هدف ارتقای ایمنی و سلامت در تردد رانندگان خودروهای سواری، پلیس راهور با تخلفات رانندگان کامیون تشدید برخورد داشته و از ورود کامیون ها به سطح شهر جلوگیری می کند.

وی افزود: ماموران پلیس موظف شده اند علاوه بر اعمال قانون، استعلام نمرات منفی گواهینامه و تخلفات بالای یک میلیون تومان و مدارک رانندگان از جمله معاینه فنی کامیون ها را کنترل کنند.

این مقام انتظامی در پایان خاطرنشان کرد: با هماهنگی صورت گرفته با دستگاه قضائی، در صورت نیاز کامیون هایی که مرتکب ورود کامیون ممنوع به سطح شهر می شوند به پارکینگ منتقل خواهند شد.

رضایت مردم از اجرای طرح جمع آوری قلیان در کرمانشاه

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه عنوان کرد: اجرای طرح های متعدد جمع آوری قلیان و پلمب قلیان سراهای غیر مجاز در این شهرستان رضایت مردم را در پی داشته است.

سرهنگ "رضا شیرزادی" گفت: جمعی از شهروندان کرمانشاه روز گذشته با نصب بنر در سطح شهر از تلاش های کلانتری ۱۸ سجادیه و ستاد انتظامی شهرستان کرمانشاه به منظور اقدام سریع و قاطع با قلیان سراهای مزاحم سطح شهر تقدیر و تشکر کردند.

وی افزود: از ابتدای سال تا کنون بیش از شش هزار جام قلیان توسط کلانتری های سطح شهر کرمانشاه جمع آوری و امحا شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه با بیان این که در یک هفته گذشته طرح ضربتی جمع آوری قلیان سراهای مزاحم اجرایی شد، گفت: در این مدت ۹۲ قلیان سرا با هماهنگی دستگاه قضائی و ماموران انتظامی شهرستان پلمب و حدود یک هزار و ۱۰۰ جام قلیان جمع آوری شد.

سرهنگ شیرزادی با اشاره به توصیه های نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه مبنی بر برخورد با مراکز برخورد با قلیان سراهای غیر مجاز گفت: طرح برخورد با مراکز غیر مجاز عرضه قلیان و برخورد با متخلفان در این زمینه به صورت ویژه در دستور کار پلیس کرمانشاه قرار دارد.

بازپس گیری اراضی ملی در هرسین

فرمانده انتظامی شهرستان هرسین گفت: با تلاش پلیس آگاهی یک مورد زمین خواری به ارزش ۶۰۰ میلیون ریال کشف شد.

سرهنگ "همتعلی شکری" اظهار کرد: به دنبال شکایت اداره منابع طبیعی شهرستان هرسین مبنی بر اینکه شخصی با هویت معلوم اقدام به تخریب و تصرف ۱۵ هزار مترمربع اراضی ملی کرده است، بلافاصله رسیدگی به موضوع در دستور کار انتظامی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: عوامل انتظامی پس از انجام کارشناسی و استعلامات لازم و احراز وقوع جرم، با هماهنگی مقام قضائی متهم را دستگیر و به مقر پلیس آگاهی منتقل کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهم در بازجویی های پلیس به جرم خود اعتراف کرد و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد، همچنین نسبت به خلع ید و استرداد اراضی ملی به اداره منابع طبیعی اقدام گردید.

سرهنگ شکری در خاتمه از عموم مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تصرف اراضی ملی موضوع را بی درنگ با فوریت های پلیسی ۱۱۰ در میان بگذارند.

کشف ۴۹ فقره سرقت در کرمانشاه

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از کشف ۴۹ فقره سرقت و دستگیری ۳۶ سارق طی ۴۸ ساعت گذشته خبر داد.

سرهنگ "رضا شیرزادی" توضیح داد: ماموران انتظامی شهرستان کرمانشاه طی ۴۸ ساعت گذشته طرح ضربتی مقابله با سرقت را اجرایی کردند.

وی با بیان اینکه در پی انجام این طرح ۴۹ مورد سرقت کشف و ۳۶ سارق دستگیر شدند، گفت: یازده  فقره از این سرقت ها مربوط به سرقت خودرو، ۱۶  فقره مربوط  قطعات خودرو، چهار فقره مربوط به سرقت اماکن و مابقی مربوط به سایر عناوین سرقت ها هستند.

سرهنگ شیرزادی با بیان اینکه از تمام توان خود به منظور مقابله با سرقت استفاده خواهیم کرد، گفت: خوشبختانه پلیس از ابتدای سال تا کنون توانسته است روند وقوع سرقت منزل، خودرو، سرقت های به عنف و سرقت تجهیزات برق را کاهش دهد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه بخش اعظمی از سرقت های شهرستان کرمانشاه توسط معتادان متجاهر انجام می شوند، گفت: از ابتدای سال تا پایان تیر ماه ۷۲۹ معتاد متجاهر توسط ماموران انتظامی در سطح شهرستان جمع آوری و به مراکز ترک اعتیاد معرفی شده اند.

اجرای طرح ضربتی پلیس سنقر برای مقابله با سرقت و توزیع موادمخدر

فرمانده انتظامی شهرستان سنقر از اجرای طرح ضربتی پلیس برای مقابله با سرقت و توزیع موادمخدر خبر داد و گفت: ۲۲ متهم در این زمینه دستگیر شده اند.

سرهنگ "غضبان احمدی فرد" در تشریح این خبر گفت: طی چند روز گذشته طرح ضربتی مقابله با سرقت و توزیع مواد مخدر توسط عوامل اجرایی این انتظامی در سطح شهرستان به مرحله اجرا در آمد.

وی افزود: در این طرح ۹ سارق و ۱۳خرده فروش و مصرف کننده مواد مخدر دستگیر و شش فقره انواع سرقت و دو کیلوگرم انواع مواد مخدر نیز کشف شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: همچنین به منظور ساماندهی ترافیک سطح شهر ۵۷ دستگاه خودرو و موتورسیکلت مزاحم و متخلف نیز توقیف و روانه پارکینگ شد.

سرهنگ احمدی فرد خاطرنشان کرد: متهمان جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.