انزلی- مدیر کل آموزش و پرورش گیلان در همایش تجلیل از خادمان کاروان های راهیان نور گیلان گفت: اردوهای راهیان نور بزرگترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی است و و این فرهنگ عظیم باید در بین آحاد جامعه تقویت شود.

اردوهای راهیان نور بزرگترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ظهر امروز  همایش تجلی ایثار دبا حضور تنی از مسئولین فرهنگی استان و فعالان و خادمان کاروان دانش آموزی راهیان نور مجتمع رفاهی دهکده ساحلی انزلی برگزار شد.

 مدیر کل آموزش و پرورش گیلان در این همایش از اعزام ۱۳ هزار و ۷۰۰ دانش آموز از گیلان به اردوی راهیان نور در سال ۹۵ خبر داد و گفت: در سال گذشته از سهمیه ۱۵ هزار دانش آموزی گیلان ، تعداد ۱۳ هزار و ۷۰۰ نفر به این اردوهای معنوی اعزام شدند.

مهدی حاجتی اردوهای راهیان نور را حرکت جهادی دانست و افزود: کارکنان آموزش و پرورش استان همواره با جدیت در این راه گام برداشته و مرور خاطرات جنگ برای نسل جدید، از وظایف اصلی آموزش و پرورش است .

وی با اشاره به موفقیت آمیز بودن اردوهای راهیان نور بر اساس نظر سنجی های انجام شده یادآور شد:بجز در یک مورد بقیه اعزام های راهیان نور  تلاش جمعی همه دست اندرکاران در برگزاری  اردوهای امن ستودنی است و باید تلاش شود هرسال نسبت به سال قبل بهتر برگزار شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به تقویت فرهنگ شهادت و ایثار با برگزاری اردوهای راهیان نور برای نسل جدید گفت: مدیران مدارس باید اردوهای راهیان نور را به عنوان یک باور و اعتقاد قلبی مورد توجه قرار دهند چرا که این اعزام ها متعلق به شخص خاصی نبوده و فراجناحی است.

حاجتی  تصریح کرد: باید علاوه بر آسیب شناسی در این اردوها ، فرهنگ راهیان نور در بین اقشار مختلف جامعه تقویت شود به گونه ای که بخش اعظم این اعزام ها به صورت داوطلبانه صورت گیرد چرا که در آن صورت می توانیم بگوییم موفق عمل کرده ایم .

سردار محمد عبدالله‌پور، فرمانده سپاه قدس گیلان هم در این مراسم قالب راهیان نور را نشان دادن مناطق عملیاتی به نسل جدید انقلاب بیان کرد و گفت: محتوای سفرهای راهیان نور سبب شناخت چرایی از خود گذشتگی‌ها و رشادت‌های رزمندگان دفاع مقدس توسط مردم است.

وی با بیان اینکه حرکت اساسی رزمندگان دوران دفاع مقدس بر اساس اسلام و فرهنگ عاشورایی امام حسین(ع) بوده است، خاطرنشان کرد: چیرگی بر دشمنان در دوران دفاع مقدس بدون فرهنگ عاشورایی امکان‌پذیر نبود.

فرمانده سپاه قدس استان گیلان خاطرنشان کرد: برگزاری اردوهای راهیان نور را نباید با محاسبات مادی ارزش‌سنجی کرد و افرادی که در برگزاری اردوهای راهیان نور نقش دارند، با اخلاص این کار را انجام می‌دهند.

عبدالله‌پور کار با ارزش را کار عاشورایی و تکلیف‌مدارانه خواند و خاطرنشان کرد: پیشرفته‌ترین و مهم‌ترین کار فرهنگی که تاکنون در کشور صورت گرفته است،اعزام کاروانهای  راهیان نور است.

در پایان این مراسم از ۲۵۰ خادم کاروانهای دانش آموزی راهیان نور گیلان و خانواده های معظم شهید حامد کوچک زاده، شهید فرهاد خوشه بر، شهید اسماعیل سیرت نیا و شهید جواد دوربین  تقدیر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.