کرمانشاه- مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه تکدی گری را یکی از آسیب‌های اولویت‌دار کرمانشاه عنوان کرد و از همه دستگاه‌ها خواست باتمام توان برای رفع این معضل پای کار بیایند.

تکدی‌گری معضل اولویت دار کرمانشاه/ ۷۰ درصد متکدیان معتاد هستند

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا گودرزی در اولین کارگروه «ساماندهی متکدیان کرمانشاه» که امروز (۲۹ مرداد) در محل استانداری کرمانشاه برگزار شد، تکدی‌گری را یکی از آسیب های اجتماعی اولویت دار شهر کرمانشاه عنوان کرد و افزود: متاسفانه این معضل آسیب‌های اجتماعی دیگری را نیز به دنبال خود دارد.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد متکدیان کرمانشاه معتاد هستند، گفت: آمار نشان می دهد عمده سرقت‌های خُرد صورت گرفته در سطح شهر توسط این افراد انجام می‌شود، چرا که با جمع آوری آنها درعید نوروز آمار سرقت‌های خُرد به شدت کاهش می‌یابد.

گودرزی با بیان اینکه این معضل در کرمانشاه یک شبه به وجود نیامده، گفت: این معضلات آرام آرام از گذشته به وجود آمده و امروز به معضل تبدیل شده و ادعایی نداریم که بتوانیم یک شبه این معضل را رفع کنیم و نیاز است گام به گام در این زمینه حرکت کنیم.

وی افزود: اگر امروز هم حرکتی صورت نگیرد قطعا فردا وضع بدتر خواهد شد، بنابراین کار باید از یک جا شروع شده و همه دستگاه‌ها پای کار آمده و یک گوشه کار را بگیرند.

گودرزی با بیان اینکه عزم جدی برای رفع این معضل در استان وجود دارد، گفت: باید حرکت‌ها در این زمینه مستمر بوده و جلسات ادامه یابد تا بتوانیم به نتیجه دلخواه برسیم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه افزود: برای رفع این معضل دستگاه‌ها باید فراتر از وظایفشان همت کرده و وقت بگذارند تا بتوانیم به سمتی برویم که معضل تکدی گری در کرمانشاه مرتفع شود.

این مسئول با بیان اینکه در کنار فعالیت همه دستگاه‌های مربوطه، دستگاه‌های فرهنگی از جمله رسانه‌ها و صدا و سیما نیز باید پای کار بیایند، گفت: باید به مردم آموزش داده شود که کمک به نیازمند راه و روش صحیح خود را دارد.

وی با بیان اینکه متکدیان دو دسته هستند، گفت: یک دسته متکدیان آنهایی هستند که از سر نداری اقدام به این کار می‌کنند که باید این افراد ساماندهی شده و تحت پوشش قرار گیرند، اما متاسفانه دسته عمده‌ای از این افراد به عنوان شغل مشغول تکدی‌گری هستند و ماهانه درآمدهای میلیونی دارند.

گودرزی با بیان اینکه بودجه‌هایی قرار است به استان در بحث مقابله با آسیب‌های اجتماعی اختصاص پیدا کند، گفت: حتما بخشی از بودجه‌ها را برای رفع این معضل اختصاص خواهیم داد، زیرا معتقدیم صرف اعتبار در این زمینه هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است و رفع معضل تکدی گری از بروز سایر آسیب‌های اجتماعی از جمله سرقت نیز تا حد زیادی پیشگیری می‌کند.

وی افزود: این فرهنگ باید در مسئولین استان نهادینه شود که همانگونه که صرف اعتبار برای پروژه‌های عمرانی ضروری است، در قسمت آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی نیز باید هزینه کرد و صرف اعتبار در این زمینه سرمایه گذاری طولانی مدت و سودمند است.

گودرزی عنوان کرد: باید رقم بودجه پیشنهادی برای ساماندهی متکدیان را احصا کنیم تا بتوانیم برای دریافت بودجه با وزارت کشور مذاکره کنیم.

وی افزود: اگر بدانیم چه میزان اعتبار برای ساماندهی تمام متکدیان شهر نیاز است، در وزارت کشور این موضوع را به عنوان اولویت و آسیب اول کرمانشاه مطرح خواهیم کرد و درخواست بودجه و اعتبار بیشتری خواهیم داشت.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: البته در کنار اعتبارات دولتی، شهرداری نیز باید ۵۰ درصد اعتبارات مورد نیاز را تامین کند و بهزیستی نیز از اعتباراتی که در اختیار دارد به این موضوع کمک کند.

وی افزود: ما مصر به رفع معضل تکدی گری در شهر کرمانشاه هستیم و قطعا پیگیری‌های خود در این زمینه را ادامه می دهیم.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.