رئیس پارلمان اروپا در واکنش به حملات تروریستی اخیر در اسپانیا و فنلاند، همکاری‌های بهتر اروپایی در مقابله با تروریسم را خواستار شد.

پارلمان اروپا تقویت همکاری‌های امنیتی در قاره سبز را خواستار شد

به گزارش قدس آنلاین، بعد از حملات تروریستی اخیر در اسپانیا و فنلاند، "آنتونی تایانیدر"، رئیس پارلمان اروپا همکاری های بهتر اروپایی در مقابله با تروریسم را خواستار شد.

وی تاکید کرد که یک همکاری قدرتمندانه تر در رسیدگی به جرائم، همکاری های اطلاعاتی و سازمان های حقوقی به ما کمک می کند تا در جنگ علیه ترور پیروز شویم.

رئیس پارلمان اروپا همچنین تاکید کرد که باید بیشتر علیه گسترش تبلیغات و دستورالعمل‌های تروریستی در اینترنت کار شود. باید جلوی اسلام گرایان افراطی برای این گونه اقدامات و مسموم کردن ذهن جوانان گرفته شود.

توماس اشتروبل، وزیر داخلی ایالت بادن وورتمبرگ آلمان و معاون رئیس حزب دموکرات مسیحی در این کشور نیز سازمان های امنیتی در اروپا را به همکاری بهتر فراخوانده و گفت: ما به بهترین تبادل اطلاعات و داده ها در اروپا نیاز داریم. هر چقدر کشوری بیشتر تنها برای خود کار کند به همان اندازه دشمنان آزادی ما بازی راحت تری دارند. ما باید درک کنیم که ترور اسلامی افراطی یک ترور ملی نیست و یک چالش قاره ای برای اروپا است.

حمله چند روز پیش یک خودروی ون به مردم در بارسلونای اسپانیا منجر به کشته شدن 13 نفر و زخمی شدن بیش از 50 نفر شد. گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله که با خودروی ون به جمعیت حاضر در میدانی در بارسلونای اسپانیا انجام شد را بر عهده گرفت.

این حمله با واکنش های زیادی از طرف مقامات و مسئولین اروپایی مواجه شد و بار دیگر ترس و نگرانی از ترور را شدت بخشید.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.