وزیر امور خارجه اتریش هم در مناقشات بین آلمان و ترکیه بر سر دخالت‌های اردوغان در انتخابات این کشور، از برلین حمایت کرده و به رئیس جمهور ترکیه درباره دخالت در امور دیگر کشورها هشدار داد.

اتریش نیز به ترکیه درباره دخالت در امور دیگر کشورها هشدار داد

به گزارش قدس آنلاین، بعد از اعلان رئیس جمهور ترکیه به اتباع ترک مقیم آلمان در این باره که به برخی احزاب آلمانی در انتخابات پارلمانی این کشور رای ندهند اتریش نیز درباره این گونه دخالت های انتخاباتی به آنکارا هشدار داد.

وزیر امور خارجه اتریش به این ترتیب در مناقشات بر سر دخالت های آنکارا در انتخابات آلمان از برلین حمایت کرد.

سباستین کورس، وزیر امور خارجه اتریش در گفتگو با روزنامه آلمانی "دی ولت" در این باره گفت: من آشکارا دخالت های مداوم اردوغان در امور داخلی دیگر کشورها که تنها در آلمان اتفاق نمی افتد را رد می کنم.

کورس بر این عقیده است که اردوغان تلاش می کند از جوامع ترک بخصوص در آلمان و اتریش استفاده ابزاری کند. رئیس جمهور ترکیه به این ترتیب جدایی ایجاد کرده و اختلافات ترکیه را به اتحادیه اروپا منتقل می کند.

وزیر امور خارجه اتریش همچنین تاکید کرد که اگر اردوغان و یا وزرای او در انتخابات شورای ملی پیش رو در ماه اکتبر در اتریش هم برنامه های مشابهی داشته باشند ما این گونه دخالت ها را به هیچ عنوان نخواهیم پذیرفت.

سباستین کورس، رئیس و نامزد حزب مردم اتریش است. اتریشی ها در 15 اکتبر سال 2017 یک پارلمان جدید را در انتخاباتی پیش از موعد انتخاب خواهند کرد.

کورس همچنین خواستار توف مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا شده و گفت: نرکیه یک همسایه مهم است که ما باید با آن تا جایی که ضرورت دارد و البته نه بر مبنای یک عضویت در اتحادیه اروپا همکاری کنیم .

روابط بین ترکیه و آلمان و دیگر کشورهای اروپایی به شدت متشنج شده است. اردوغان روز جمعه از ترک های مقیم آلمان درخواست کرد که در انتخابات پارلمانی پیش رو در آلمان به احزاب سوسیال دموکرات، دموکرات مسیحی و سبزها رای ندهند. وی این احزاب را دشمن ترکیه نامید.

اردوغان با وجود انتقادهای بسیاری مقامات آلمانی به این مسئله بار دیگر روز گذشته این اظهارات خود را تکرار کرد.

 وزیر امور خارجه آلمان در واکنش به درخواست رئیس جمهور ترکیه از اتباع ترک مقیم آلمان در این باره که به احزاب آلمانی دشمن با ترکیه رای ندهند، این اقدام ترکیه را یک دخالت منحصر به فرد در استقلال کشورش دانسته و از اردوغان درخواست کرد که در امور داخلی آلمان دخالت نکند.

صدر اعظم آلمان هم با تاکید بر اینکه شهروندان آلمانی حق انتخابات آزاد را دارند به ترکیه درباره دخالت در انتخابات آلمان هشدار داده است.

وزیر امور خارجه اتریش در بخش دیگری از گفتگو با این روزنامه آلمانی از اتحادیه اروپا درخواست کرد موضع سختگیرانه تری را علیه مهاجرت های غیر قانونی اتخاذ کند. وی تاکید کرد که ما باید این مهاجران را در مرزهای قانونی متوقف کنیم، آن ها را تامین کرده و به کشورهای مبدا بازگردانیم.

وی همچنین خواستار بسته شدن مسیر دریای مدیترانه شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.