سرپرست پالایشگاه هفتم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: تا پایان تیرماه از پالایشگاه فازهای ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی ۲۳ میلیارد متر مکعب گاز شیرین تولید و به خط سراسری گاز تزریق شد.

۲۳ میلیارد متر مکعب گاز از فازهای ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی به شبکه سراسری گاز تزریق شد

به گزارش قدس آنلاین، حسن اسعدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در عسلویه با  بیان اینکه دو فاز ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی امسال وارد مدار تولید شد اظهار داشت: فازهای ۱۷و ۱۸ پارس جنوبی با حضور رئیس‌جمهور در ۲۷ فرودین ماه امسال افتتاح و وارد مدار تولید شد.

وی با بیان اینکه  شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی مطابق مأموریت سازمانی بهره‌بردار نهایی همه فازهای پارس جنوبی است خاطر نشان کرد: برای همه فازهای توسعه‌ای از جمله فازهای ۱۷ و ۱۸ به تناسب پیشرفت پروژه و آماده‌سازی واحدهای فرآیندی از طرف کارفرمای پروژه، شرکت نفت و گاز پارس درخواست حضور اعلام و به تناسب نیروهای متخصص از مجتمع فراخوان و حضور می‌یابند به گونه‌ای که در فعالیت‌های پیش‌راه‌اندازی، راه‌اندازی، استارت‌آپ و بهره‌برداری تا زمان تحویل و تحول مشارکت کردند و تا به امروز فعالیت آن‌ها ادامه دارد.

سرپرست پالایشگاه هفتم مجتمع گاز پارس جنوبی با بیان اینکه هم‌اکنون ۲۱۰ نفردر این پالایشگاه فعالیت می‌کنند تصریح کرد: تولید گاز شیرین از پالایشگاه هفتم پارس جنوبی در بامداد روز اول بهمن ماه سال ۹۳ و با گاز دریافتی از پالایشگاه چهارم صورت گرفت.

اسعدی، راه‌اندازی و راهبری واحدهای فرآیندی پالایشگاه، مدنظر داشتن شاخص‌ها و استانداردهای مجتمع گاز پارس جنوبی را مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد: مهم‌ترین شاخص‌های مرتبط با پایداری تولید در دسترس بودن، ضریب اطمینان و اثربخشی است.

وی، شاخص‌های مرتبط با الزامات محیط‌زیستی را مورد اشاره قرار داد و افزود: فلرینگ و میزان انتشار گازهای آلاینده محیط زیست اعم از دی‌اکسید کرین، دی‌اکسید گوگرد و COD پساب خروجی و شاخص‌های مصرف انرژی به‌صورت دائم در جلسات راهبری تولید پایش و عملکرد تیم‌ها رصد می‌شود.

سرپرست پالایشگاه هفتم مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به روند تحویل و تحول پالایشگاه هفتم پارس جنوبی خاطر نشان کرد:مطابق دستورالعمل مصوب تحویل و تحول بخشی با رویکرد فرآیندی، با تثبیت شرایط عملیاتی و انجام تست عملکردی ردیف‌های گازی سوم و چهارم فاز ۱۸ بعد از دریافت خوراک از سکوها در مهر ماه سال قبل، تحویل و تحول از منظر مدیریت و راهبری عملیاتی زیر نظر کنسرسیوم و شرکت نفت و گاز پارس آغاز شد.

اسعدی بیان کرد: تاکنون ۵ بخش اصلی و حیاتی واحدهای فرآیندی از ۱۰ مورد، به‌طور کامل صورت‌جلسه و تحویل شده وخوشبختانه همین رویکرد، به عنوان مبنا برای تحویل و تحول فازهای ۱۹، ۲۰ و ۲۱ مد نظر قرار گرفته است.

وی ظرفیت تولید، فازهای ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: فازهای ۱۷ و ۱۸ روزانه مطابق طراحی توان تولید۵۰ میلیون متر مکعب گاز شیرین، ۸۰ هزار بشکه میعانات گازی، ۲ هزار و ۵۶۰ تن اتان، ۴۰۰ تن گوگرد، ۲ هزار تن پروپان و یک هزار و ۲۵۰ تن بوتان را داراست.

سرپرست پالایشگاه هفتم مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به تولیدات امسال بیان کرد: تا پایان تیر ۹۶ کل خوراک دریافتی از سکوها بیش از ۱۸ میلیارد متر مکعب و خوراک دریافتی از پالایشگاه چهارم ۱۱ میلیارد متر مکعب بوده که منجر به تولید حدود ۲۳ میلیارد متر مکعب گاز شیرین و تزریق به خط سراسری شده است.

اسعدی با بیان اینکه در فازهای ۱۷ و ۱۸ در این مدت ۲۲ میلیون بشکه میعانات گازی و ۷۲۰ هزار تن اتان تولید شده گفت: در مدت یاد شده در فازهای ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی ۲۱ هزار تن LPG در مخازن ذخیره و بیش از ۱۹ هزار تن گوگرد تولید شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.