گزارش‌ها نشان می‌دهد که استیو بنون نقشی محوری در نوع واکنش ترامپ به اخبار مرتبط با دخالت روسیه در انتخابات این کشور داشت، اما اخراج وی، موجب ایجاد یک خلأ شده است.

ضربه‌ای که ترامپ از اخراج بنون متحمل می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، یکی از استراتژیست‌های حزب جمهوری‌خواه آمریکا می‌گوید که با خروج استیو بنون از کاخ سفید، ترامپ مهمترین مشاورش در زمینه مقابله با خبرهای منتشر شده از تحقیقات جاری درباره دخالت روسیه در انتخابات این کشور را از دست داد.

این استراتژیست ارشد در گفتگو با واشنگتن‌تایمز گفته است که «استیو بنون یک راوی بزرگ بود که تلاش داشت با داستان روسیه مقابله کند. با رفتن وی، چه کسی می‌داند که اوضاع به کدام سوی می‌رود».

به نوشته این نشریه، در شرایطی که درگیری‌های نژادی در شارلوتزویل از روی جلد نشریه‌ها و روزنامه‌ها کنار می‌رود، اما تحقیقات درباره دخالت روسیه همچنان ادامه دارد و رابرت مولر، بازرش ویژه، یک هیئت بزرگ را برای  جمع‌آوری اطلاعات به کمک گرفته است.

اما برخلاف دیگر دستیاران ارشد ترامپ، نام بنون هرگز به صورت جدی در ارتباط با این تحقیقات به میان نیامد و ترامپ برای کنترل این بحران سراغ وی می‌رفت.

گفته می‌شود که بنون برای رسیدگی به این ماجرا، به بررسی تلاش‌های دولت‌های پیشین این کشور در مقابل تحقیقات جاری علیه خود پرداخته و حتی در مواردی با دستیاران رؤسای جمهوری پیشین این کشور نیز مشورت می‌کرد.

منبع: واشنگتن‌تایمز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.