دفتر سازمان ملل در افغانستان در گزارش اولیه هیئت حقیقت‌یاب خود تأئید کرد که طالبان و تروریست های تکفیری- وهابی داعش در «میرزا اولنگ» ۳۶ غیرنظامی را کشته اند.

به گزارش قدس آنلاین، دفتر سازمان ملل در افغانستان به دنبال تحقیق درباره کشتار روستای «میرزا اولنگ» واقع در شهر «صیاد» ولایت «سرپل»اعلام کرد که ۳۶ غیرنظامی و افراد خارج از میدان نبرد از سوی طالبان و نیز گروهک تروریستی داعش کشته شده‌اند.

هیئت کمک رسان سازمان ملل در افغانستان (یوناما) امروز یکشنبه گزارش اولیه ای از یافته‌های هیئت حقیقت‌یاب بخش حقوق بشر خود را منتشر کرد.

در این گزارش آمده است که این هیئت با «شاهدان عینی و مقام‌های رسمی» در ولایت شمالی سرپل مصاحبه کرده و دریافته اند که طالبان و گروهک داعش مرتکب قتل غیرنظامیان و افراد «خارج از میدان نبرد» شده‌اند.

قربانیان کشتار در میرزااولنگ همه از هزاره‌های شیعه به شمار می آیند.

براساس قوانین جنگ و حقوق بین‌الملل، افراد «خارج از میدان نبرد» (hors de combat) به کسانی گفته می‌شود که در جنگ دخیل یا در میدان نبرد نیستند.

در گزارش یوناما آمده که این افراد در روزهای ۳ تا ۵ آگوست (۱۲ تا ۱۴ مرداد) کشته شدند.

گفتنی است که اخیرا تحرکات طالبان در برخی ولایت های افغانستان شدت گرفته و در تازه ترین اقدام، این گروه بیش از ۵۰ غیر نظامی را در روستای «میرزا اولنگ» واقع در شهر «صیاد» ولایت «سرپل» به طرز وحشیانه ای به شهادت رساندند.

در حالی تیم امنیتی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در روزهای گذشته به تشکیل جلساتی برای تدوین راهبرد جدید این کشور در افغانستان اقدام کرده است که از زمان تهاجم واشنگتن به این کشور در سال ۲۰۰۱؛ تعداد زیادی از غیرنظامیان در افغانستان کشته و زخمی شده و عملیات طالبان و تروریست  های تکفیری- وهابی داعش در مناطقی از شمال این کشور گسترش نیز یافته است.

منبع: بی بی سی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.