زنجان-مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان گفت: در حال حاضر ۱۷۴ روستای استان زنجان با بحران کمبود آب مواجه هستند.

۱۷۴ روستای استان زنجان با بحران کمبود آب مواجه هستند

به گزارش قدس آنلاین، رضا کابلی شامگاه یکشنبه در دهمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان زنجان با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب روستایی به ۹۱۰ روستا در استان خدمات‌رسانی می‌کند، افزود: در حال حاضر به ۵۲ روستا استان زنجان آبرسانی با تانکر انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۷۴ روستای استان زنجان با بحران کمبود آب مواجه هستند و در این روستاها امکان ارائه آب به صورت ۲۴ ساعته وجود ندارد و به صورت تقسیم بندی می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان گفت: در تلاش هستیم مشارکت مردمی و بخش خصوصی در زمینه فعالیت‌های آب رسانی به روستاها فعال شود و دلایل زیادی برای این اقدام وجود دارد که کاهش اعتبارات ملی و استانی و مشکل‌های ایجاد شده از جمله این دلایل بوده است.

کابلی با بیان اینکه تشکیل خیرین آبرسان در استان زنجان گام مهم و تاثیرگذار در زمینه توسعه شبکه اب روستایی است، گفت: قانونمند کردن فرآیند مشارکت مردمی و خیرین با تشکیل مجمع خیرین آبرسان و استفاده از طرح تحقیقاتی امکان سنجی از جمله رویکردهای شرکت آب و فاضلاب روستایی است و پیگیری راه‌اندازی و استقرار شعبه مؤسسه خیرین آبرسان در استان و پیگیری موضوع استفاده از کمک و مساعدت مالی از طریق اعتبارات عمرانی دیگر اهداف این شرکت است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.