خرم آباد- نماینده ولی‌فقیه در لرستان به وجود بیش از ۶۰۰ مسجد نیمه کاره در استان اشاره کرد و گفت: در لرستان مسجد کمی داریم و بسیاری از روستاهای استان مسجد ندارند.

بسیاری از روستاهای لرستان مسجد ندارند

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سید احمد میرعمادی ظهر دوشنبه در جلسه شورای مرکز رسیدگی به امور مساجد که در بیت نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد گام برداشتن برای مسجد را فضیلت دانست  و اظهارداشت: ساخت مسجد بسیار فضیلت دارد و حقیقاً بهترین و والاترین کار برای بندگی خدا، تبلیغ و نشر معارف دین مسجد است.

وی افزود: بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران مسجد باز اهمیت دیگری پیدا کرد و به عنوان یک پایگاه انقلاب اسلامی و نظام اسلامی شد و ما شاهد بودیم که مردم با اجتماع در مساجد و سخنرانی انقلاب را آغاز کردند و اکنون نیز مسائل مهمی که وجود دارد معمولا از مساجد شکل می‌گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان عنوان کرد: در دوران دفاع مقدس مسجد محل اعزام رزمندگان به جبهه‌های جنگ بود و این نشان می‌دهد که مسجد چقدر اهمیت دارد و به همین دلیل دشمنان نسبت به مسجد اهانت‌ها و تخریب‌ها داشته‌اند.

وی به آتش کشیدن مسجد القصی توسط صهیونیست‌ها اشاره کرد و گفت: در حوادث اخیر نیز تروریست‌ها و داعشی‌ها مساجد مسلمانان را در اروپا و آمریکا تخریب کردند که این نشان می‌دهد مسجد مهمترین مانع برای نفوذ استکبار جهانی بوده است.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه تنها پایگاهی که جلوی نفوذ دشمن را می‌گیرد مسجد است، تصریح کرد: مسجد به عنوان یک شبکه اجتماعی فعالیت‌های بصیرتی به مردم می‌دهد و در مسجد جلوی نفوذ دشمن گرفته می‌شود به همین جهت است که در کشورهای مدعی حقوق بشر و آزادی حتی اجازه ساخت مسجد را هم نمی‌دهند.

وی با اشاره به اینکه امسال روزجهانی مسجد با شعار مسجد هسته مقاومت نام گذاری شده است، خاطر نشان کرد: امروز در دنیا مسجد به عنوان پایگاه مقاومت  وایستادگی مردم در برابر دشمنان اسلام مطرح است که این جای خوشحالی و مباهات دارد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان به لزوم تشویق و ترغیب مردم برای ساخت مسجد تاکید کرد و اظهارداشت: در استان لرستان واقعا مساجد کمی داریم به طوری که بسیاری از روستاهای ما مسجد ندارد، تعداد زیادی از روستاهای استان زمین دارند ولی مسجد در آن ساخته نشده است.

وی افزود: در کل کشور ۷۲ هزار مسجد وجود دارد که با احتساب سرانه برای هر ۴۱ نفر یک مسجد وجود دارد اما در استان لرستان خیلی بالاتر است به نحوی که در استان لرستان تنها هزار و ۶۰۰ مسجد وجود دارد.

آیت الله میرعمادی عنوان کرد: از هزار و ۶۰۰ مسجدی که در استان لرستان وجود دارد ۶۰۰ مسجد امام جماعت دارند و ۴۰۰ مسجد شهری و هزار مسجد روستایی استان بدون امام جماعت‌اند.

وی با اشاره به اینکه ۶۰۰ تا۷۰۰ مسجد نیمه کاره در استان لرستان وجود دارد که باید تکمیل شوند، بیان کرد: تشویق و ترغیب سات مسجد بسیار مهم است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان به لزوم دقیق بودن قبله مسجد در هنگام ساخت تاکید کرد و گفت: کلنگ زمین مسجد نباید به زمین زده شود مگر اینکه قبله آن مشخص شده باشد.

وی عنوان کرد: مسجد باید براساس معماری اسلامی ساخته شود و نمادی از هنر معماری اسلامی در مسجد نمایان باشد.

آیت الله میرعمادی تصریح کرد: کارکرد دینی مسجد را باید تقویت کنیم بدین معنا که امور مهمه مسلمانان در مسجد شکل بگیرد.

وی خاطر نشان کرد: همه فعالیت‌های دینی بر محور مسجد شکل بگیرد تا سبب بالا رفتن کارکرد دینی مسجد شود.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان  اظهارداشت: امروز باید برای جذب جوانان به مسجد جاذبه ایجاد کنیم تا جوانان به مسجد روی بیاروند.

وی با تاکید بر اینکه سه وعده اذان باید در مساجد استان پخش شود افزود:  برخی از مردم گلایه دارند که حتی یک وعده اذان در مسجد پخش نمی‌شود.

آیت الله میرعمادی در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم تامین امامان جماعت مساجد تاکید و عنوان کرد: مساجد با محوریت امام جماعت معنا پیدا می‌کند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.