قم- تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه آتش به اختیار عمل به وظیفه با تکیه بر بصیرت و تعهد است گفت: هیچ آسیبی برای مبلغ خطرناک‌تر از این نیست که رفتار او گفتارش را تکذیب کند که این موضوع فقط به تبلیغات دینی محدود نمی‌شود.

آتش به اختیار عمل به وظیفه با تکیه بر بصیرت و تعهد است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر دوشنبه در دیدار با مبلغان طرح امین که در شبستان امام خمینی(ره) انجام شد، با بیان اینکه مبلغان در مسیر انقلاب و تحکیم و تبیین نظام اسلامی فعالیت دارند، اظهار کرد: خداوند متعال رسالت سنگینی به برکت این نظام بر عهده همگان گذاشته است چرا که هر فردی باید در حوزه خود با شرح وظایف و مأموریت‌های مورد نظر عمل کند.

وی از فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی مبنی آتش به اختیار بودن جهادگران عرصه فرهنگ یاد کرد و افزود: هنگامی که رزمنده‌ای در جبهه با دشمن جنگ می‌کند ضمن اینکه از فرماندهی فرمان‌هایی را دریافت می‌کند اما گاهی رزم و دفاع از اهمیتی برخوردار می‌شود که رزمنده باید با تکیه بر آگاهی و بصیرت خود در صورت قطع ارتباط با فرماندهی، آتش به اختیار عمل کند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) خاطرنشان کرد: آتش به اختیار عمل به وظیفه با تکیه بر بصیرت و تعهد است و قرآن‌آموزی به عنوان یکی از مباحث مهم و مورد نیاز جامعه است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی بر مقابله با ناپاکی‌های ذهنی و روحی تاکید کرد و ادامه داد: مبلغان به دنبال تبلیغ برای افرادی هستند که این افراد هوای نفس، شیطان، رسانه، مطبوعات، خانواده‌ها و جامعه آموخته‌های نادرست بسیاری را دریافت کرده‌اند به همین علت مبلغان باید به دنبال پاکسازی اطلاعات و افکار در این افراد باشند.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه مبلغان به شناسایی و انتقال تمدن اسلامی موظف هستند، عنوان کرد: این افراد برای اینکه بتوانند آموزه‌های دینی را به مردم منتقل کنند در مرحله نخست باید خود به شیوه مطلوبی با این آموزه‌ها آشنا شوند.

وی از انجام دادن کار با عقل و تدبیر به عنوان یکی از معانی حکمت نام برد و گفت:‌ تعلیم مبلغان باید حکیمانه باشد تا تاثیرگذاری لازم را نیز به دنبال داشته باشد، نباید یک عملی را بدون حکمت و علم انجام دهیم چرا که در این صورت احتمال گمراهی نیز وجود خواهد داشت.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه عالمان و روحانیون باید به دنبال تفقه در دین و ترویج آموزه‌های دینی باشند، تصریح کرد: تبلیغ زمانی تاثیرگذار است که از آسیب‌ها در امان باشد چرا که تبلیغ آسیب‌های فراوانی دارد که باید مراقب این آسیب‌ها باشیم.

وی هجمه‌های فرهنگی را مانع تبلیغ مبلغان خواند و اظهار کرد: هیچ آسیبی برای مبلغ خطرناک‌تر از این نیست که رفتار او گفتارش را تکذیب کند که این موضوع فقط به تبلیغات دینی محدود نمی‌شود.

آیت الله سعیدی یادآور شد: زمانی که افراد خلاف گفته‌های خود عمل می‌کنند نه تنها تبلیغ آنها تاثیری ندارد بلکه گاهی تاثیرات منفی و برعکس نیز به دنبال دارد.

وی با اشاره به حکمت ۷۳ نهج‌البلاغه تصریح کرد: بر اساس فرمایشات امام علی علیه‌السلام هر فردی که خود را پیشوای دیگران قرار داده باید اصلاح خود را بر اصلاح دیگران مقدم دانسته و پیش از اینکه مردم را با زبان خود به آموزه‌های خوب دعوت کند با رفتار خود این دعوت را انجام دهد؛ کسی که معلم خود است از فردی که معلم مردم بوده، سزاوارتر است.

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه رفتار مبلغان بسیار مورد توجه عموم مردم است، عنوان کرد: طرح امین نشان از یک برنامه عملیاتی زیربنایی جدی است؛ ارتباط با دانش‌آموزان همانطور که فرصت مطلوبی است می‌تواند یک تهدید نیز باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.