رئیس انجمن داروسازان ایران نسبت به نادیده گرفتن ارزش خدمات داروسازان در نظام سلامت   انتقاد کرد وگفت : امید است این موضوع  در دولت دوازدهم بیشتر مورد توجه قرار گیرد .

سازمان های بیمه گرتیشه به ریشه داروخانه ها می زنند

به گزارش قدس آنلاین، رئیس انجمن داروسازان ایران نسبت به نادیده گرفتن ارزش خدمات داروسازان در نظام سلامت   انتقاد کرد وگفت : امید است این موضوع  در دولت دوازدهم بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگارما، دکتر محمد باقر ضیاء  ظهر امروز و در نشست خبری همایش ملی داروسازی با اعلام این مطلب   نسبت به رشد بی کاری فارغ التحصیلان حوزه داروسازی هشدار داد و گفت: با توجه به تعداد دانشجویانی که در این رشته در ایران و دیگر کشورهای منطقه در حال تحصیل هستند پیش بینی می شود که اگر وضعیت موجود حفظ شودو اشتغال داروسازان مختص در داروخانه ها باشد  برای سه چهار سال آینده  با    سیل داروسازان بی کار مواجه خواهیم شد.

وی با اشاره به این که در حال حاضر ۹۶ درصد داروسازان در داروخانه ها مشغول به کار می شوند، افزود : سهم شرکت ها و کارخانه های داروسازی  در اشتغال داروسازان بسیار ناچیز است که باید این سهم افزایش یابد.

وی در ادامه نسبت به تغییر احتمالی ریاست سازمان دارو و غذا واکنش نشان داد و گفت: اگر قرار است  این اتفاق بیفتد بهتر است شخص جایگزین برخاسته از سیستم دارویی و آشنا به مسائل و مشکلات داروسازی باشد در غیر این صورت مفید واقع نخواهد شد.

وی در همین زمینه اگرچه تعیین ریاست سازمان دارو و غذا را حق  معاونت  دارو و غذا  دانست اما گفت: قطعا مشاوره با انجمن ها در این زمینه کار ساز خواهد بود.

سازمان های بیمه گرتیشه به ریشه داروخانه ها می زنند 

در ادامه این نشست خبری دکتر رهبر مژدهی آذر رئیس سابق انجمن داروسازی نیز به بحث  بدهی بیمه به داروخانه ها پرداخت و گفت: سازمان های بیمه گر  با عدم پرداخت به موقع مطالبات داروخانه ها    دارند تیشه به ریشه  داروخانه ها می زنند.

وی  با اشاره به این که برخی از پزشکان دفتر چه خدمات  بیمه  ای را قبول نمی کنند. گفت: صاحب دفترچه سهم بیمه اش را پرداخت می کند بنابراین  برایش قابل قبول نیست که  خدمات درمانی دریافت نکند.

همچنین در این نشست مطبوعاتی دکتر مهدی سجادی دبیر انجمن داروسازان ایران  نسبت بهموضوع یاد شده واکنش نشان داد و گفت: مطالبات  ۸ ماهه داروخانه  ها از بیمه ها به ۴ هزار میلیارد   می رسد  که این موضوع یکی از مشکلات عمده داروخانه ها محسوب می شود چرا که آنها ۸۰ درصد سرمایه خود را در اختیار بیمه ها قرار می دهند تا مردم در تهیه دارو دچار مشکل نشوند.

وی در ادامهاز افزایش ۳۰ درصدی صادرات دارو خبر داد و گفت : با این وجود باید روی صادرات دارو  توجه بیشتری داشته باشیم و برای این منظور افزایش کیفیت داروها و بسته بندی آنها الزامی است.

گفتنی است همایش ملی داروسازی یکم تا سوم شهریورماه امسال  و با محوریت استاندارد سازی در حوزه دارو و مدیریت اقتصاد دارو در محل پژوهشگاه نیرو برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.