همدان- هیات امنای برگزاری کنگره علمی آیت اله نجفی امروز دوشنبه با رهبرمعظم انقلاب دیدار کردند.

فعالان فرهنگی استان های همدان و یزد با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند

به گزارش قدس آنلاین، رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار با اشاره به بسترهای فراوانی که در دنیای امروز در جهت گمراه کردن نسل جوان ایجاد شده است، خاطر نشان کردند: در مقابل این تبلیغات مضرّ و صداهای گمراه‌کننده، ظرفیت‌های بزرگی در جهت هدایت و رویش جوانان وجود دارد.

ایشان شهید حججی را نمونه‌ای درخشان از رویش‌های اسلامی و انقلابی  دانستند و افزودند: شهید حججیِ عزیز در دنیایی که روزنه‌های اغواگر صوتی و تصویری فراوانی وجود دارد، چنین درخشید و خداوند او را همچون حجتی در مقابل چشم همگان قرار داد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح کردند: امروز بسیاری از جوانان با انگیزه بالا و ایمان باورنکردنی، به‌دنبال آنند که از زندگی، خانواده و راحتی خود بگذرند و با عشق به جهاد و دفاع از ارزشها با دشمن مبارزه کنند که باید قدر این رویش‌های جدید و ارزشمند را دانست.

ایشان تقویت روحیه انقلابی و جهادی را مهمترین وظیفه امروز مسئولان و دست‌اندرکاران فرهنگی دانستند و افزودند: مسئولان باید همه تلاش خود را مصروف تربیت دینی و انقلابی جوانان کنند و بدانند اخلاق همراه با تقویت روحیه انقلابی و دینی و حرکت جهادی و میل به جهاد در راه خدا، ایجاد و ماندگار می‌شود.

حضرت آیت الله خامنه ای یادآور شدند: مسئولان باید جریان عظیم نیروی انقلاب را که خوشبختانه در بین جوانان جریان دارد، تقویت کنند و بگونه‌ای عمل نکنند که جریان انقلابی، تضعیف و جریانِ مقابل آن در محیطهای فرهنگی، دانشگاهی و تبلیغات دینی تقویت شود.

بیستمین مراسم نکوداشت عالم ربانی «حضرت آیت‌الله نجفی همدانی» و همایش علمی این مفسر قرآن، ۲۳ آذر ماه امسال در همدان برگزار می شود .

«آیت‌اللَّه سید محمد حسینی همدانی» معروف به «آقانجفی همدانی»، از تربیت‌شدگان دوران طلایی حوزه نجف، و از شاگردان خاص مرحوم آیت الله العظمی نائینی است .

کتاب «انوار درخشان در تفسیر قرآن»   در ۱۸ جلد و «درخشان پرتوی از اصول کافی» در ۶ جلد از آثار این عالم ربانی است.

منبع: صداوسیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.