یک منبع امنیتی در ولایت فاریاب در شمال افغانستان گفت: نظامیان افغان از ۴ پایگاه امنیتی در شهرستان غورماچ عقب‌نشینی کرده و مواضع خود را بدون درگیری به گروه طالبان واگذار کردند.

هشدار نظامیان در «غورماچ» عملی شد/ واگذاری ۴ پایگاه‌ به طالبان در شمال افغانستان

به گزارش قدس آنلاین، یک منبع امنیتی در ولایت فاریاب در شمال افغانستان گفت که نظامیان افغان با عقبنشینی از چهار پایگاه امنیتی در شهرستان غورماچ شب گذشته مواضع خود را بدون درگیری به طالبان واگذار کردند.

گفته می‌شود که این سربازان به مقر فرماندهی گردان سوم ارتش در این شهرستان عقبنشینی کرده‌اند.

«احمدجاوید بیدار» سخنگوی والی فاریاب به سلام وطندار گفته است که مواضع واگذار شده خارج از منطقه بود و تنها به منظور دفاع خودی نیروهای امنیتی ایجاد شده بودند که دیگر نیازی جدی به وجود آنها احساس نمی‌شد.

وی در ادامه تصریح کرد: با آغاز عملیات نظامی برای تصرف دوباره مرکز این شهرستان پایگاه‌های تازه‌ای در بخش‌های مناسب در این شهرستان ایجاد می‌شوند.

از سوی دیگر طالبان نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که نیروهای ارتش با ترک مواضع خود ۶ پایگاه را به این گروه واگذار کرده‌ است.

این در حالی است که حدود ۴۰۰ سرباز ارتش از بیست روز گذشته در شهرستان غورماچ در محاصره طالبان قرار گرفته‌اند ولی حکومت مرکزی هنوز نیروهای کمکی به این شهرستان اعزام نکرده است.

این سربازان قبل از این هشدار داده بودند که در صورت نرسیدن تجهیزات و تدارکات لازم مواضع امنیتی خود را به گروه طالبان واگذار کرده و عقب نشینی خواهند کرد.

این سربازان مدعی هستند که طی چهار ماه گذشته که مسیر غورماچ به شهر «میمنه» از سوی طالبان مسدود شده است هیچ تدارکاتی دریافت نکرده‌اند.

شهرستان غورماچ هفته گذشته برای چهارمین بار توسط طالبان سقوط کرد اما با گذشت حدود یک هفته هنوز حکومت اقدامی برای تصفیه دوباره این شهرستان صورت نداده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.