باغداران مگس های سفید را یک تهدید می دانند. آفتی که می تواند برای مدتی طولانی دردسر ساز باشد. مگس های سفید بارها و بارها ناپدید می شوند و دوباره باز می گردند. کنترل مگس های سفید کار بسیار سختی است.

دانستنی‌های جالب درباره «مگسهای سفید» پایتخت

به گزارش قدس آنلاین، مگس سفید حشره ای خُرد و کوچکی است که اغلب در زیر برگ ها جمع می شوند. تعداد زیادی از آنها در کنار هم شبیه توده ی ابر سفیدی به چشم می خورند.

برگ های آسیب دیده از حمله مگس های سفید یا زرد می شوند و یا می افتند و روی آنها را لایه ی چسبناکی می پوشاند. بیشتر باغداران مگس های سفید را یک تهدید می دانند. آفتی که می تواند برای مدتی طولانی دردسر ساز باشد. مگس های سفید بارها و بارها ناپدید می شوند و دوباره باز می گردند. کنترل مگس های سفید کار بسیار سختی است و می تواند به مشکلی دائمی در یک منطقه تبدیل شود. در این گزارش دانستنی های جالبی را درباره ی مگس های سفید خواهید خواند.

در حدود هزارو۵۰۰ گونه مختلف از مگس های سفید در جهان وجود دارند. رنگ سفید آنها به دلیل پوشش مومی سفید رنگی می باشد که بدن آنها را پوشانده است.

مگس های سفید به بافت غذایی (فلوئم) برگ ها نفوذ می کنند و از ترکیبات آلی آن به عنوان منبع غذایی استفاده می نمایند.

عسلک و ماده چسبنده ای که آنها تولید می کنند با جذب گرد و غبار به یک نوع خاصی از قارچ ها و کپک های دوده ای سیاه تبدیل می شوند.

مگس های سفید محصولات گوجه فرنگی را مورد حمله قرار می دهند و بیماری ویروسی شبیه به ویروس "پیچیدگی برگ زرد گوجه فرنگی" را با خود حمل می کنند.

ویروس هایی که مگس سفید با خود حمل می کند می تواند محصولاتی همچون پنبه، گوجه فرنگی، لوبیا و مرکبات را مورد آسیب جدی قرار دهند.

گل ها و گیاهان گلخانه ای هم از این آفت ها در امان نیستند. گیاهان زینتی مثل "گلابی براد فورد"، انار زینتی، فیکوس، گیاه فوشیا (آویز)، لانتانا (شاه پسند) و بسیاری دیگر در برابر ویروس های مگس سفید بسیار آسیب پذیرند.

رنگ زرد، مگس های سفید را به خود جذب می کند. سطوح انعکاسی مگس های سفید را دفع می کنند و دور می سازند. گل لادن، و گل های همیشه بهار و اشرفی، مگس های سفید را دفع می کنند و باعث دور شدن آنها از محیط می شوند.

در طول روز که مگس های سفید کُند و بی حرکت هستند با استفاده از جاروبرقی، اسپری آب و یا محلول رقیق صابون حشره کش آنها را مورد حمله قرار دهید.

فویل های آلومینیومی یا سایر مواد پوشش دهنده نقره ای و براق برای پوشاندن سطح باغ و باغچه ی خود استفاده کنید.

از قدرت بیولوژیک طبیعت استفاده کنید. کفشدوزک ها دشمن درجه یک مگس های سفید هستند، تعدادی از آنها را در محل تجمع مگس های سفید رها کنید.

از حشره کش ها استفاده نکنید زیرا حشره کش ها روی مگس های سفید اثر ندارند، بلکه حشرات مفید از جمله زنبورها و کفشدوزک ها را از بین می برند، از بین رفتن زنبورها و یا کفشدوزک ها باعث افزایش تعداد مگس های سفید خواهد شد، زیرا این حشرات مگس سفید را شکار می کنند.

همانطور که گفته شد، مگس های سفید جذب رنگ زرد می شوند، بنابراین از تله ها و پَدهای زرد چسبنده استفاده کنید.

برای جلوگیری از ورود مگس های سفید به درون خانه در ورودی خانه لامپ های زرد رنگ آویزان کنید زیرا موجب تمرکز آنها در یک نقطه خواهد شد.

گل ها و گیاهانی را بکارید که مگس های سفید را دفع می کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.