معاون عربی آفریقا وزارت امور خارجه با وزیر امور خارجه لبنان دیدار و گفتگو کرد.

همکاریهای دوجانبه؛ محور گفتگوی جابری انصاری با وزیر خارجه لبنان

به گزارش قدس آنلاین، حسین جابری انصاری معاون عربی و آفریقا وزارت امور خارجه در ادامه دیدارهای خود با مسئولان لبنان، بعد از ظهر امروز دوشنبه ۳۰ مرداد ۹۶ با جبران باسیل وزیر خارجه این کشور دیدار و پیرامون موضوعات منطقه ای، تحولات لبنان و همکاریهای دوجانبه گفتگو کرد.

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه در این دیدار با ارائه گزارشی از تلاش های جمهوری اسلامی ایران، در تعامل با دیگر شرکای روند آستانه برای پایان بحران سوریه اظهار داشت برای حل و فصل بحران سوریه به کمک و همراهی لبنان و دیگر کشورهای منطقه نیاز هست.

جابری انصاری همچنین ابراز امیدواری کرد با همکاری وزارت خارجه ایران و لبنان، برنامه های دیدار آتی میشل عون رییس جمهور لبنان از تهران به نحوی تنظیم شود که این دیدار سرآغاز گسترش همکاری های دو کشور در همه حوزه ها به ویژه سیاسی و اقتصادی باشد.

جبران باسیل وزیر امور خارجه لبنان نیز در این دیدار با تشکر از حمایت های جمهوری اسلامی ایران از لبنان در حوزه رویارویی با تروریسم اظهار داشت: برقراری آتش بس و ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه در قالب روند آستانه، به لبنان در مسیر پیروزی بر تروریسم کمک می کند و سبب می شود تا لبنان از سنگینی فشار سنگین تبعات بحران سوریه رهایی یابد.

طرفین در این دیدار بر ضرورت تعمیق و گسترش روابط دو جانبه و همچنین استمرار گفتگو و رایزنی در زمینه های دوجانبه و منطقه ای تاکید کردند.
 

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.