رئیس سازمان حج و زیارت گفت: حرکت زائران به سمت جمرات در روز دهم ذی الحجه مطابق جدول زمانبندی شده، در گرم ترین مقطع روز است و ضرورت دارد که توصیه های ابلاغی جدی گرفته شود.

زائران توصیه‌ها برای حرکت به سمت جمرات را جدی بگیرند

به گزارش قدس آنلاین، حمید محمدی اظهار کرد: حرکت زائران به سمت جمرات در روز دهم ذی الحجه مطابق جدول زمانبندی شده، در گرم ترین مقطع روز است و ضرورت دارد که توصیه های ابلاغی جدی گرفته شود.

وی افزود: زائران باید توصیه‌هایی را که از طریق مسئولان کاروانها به آنها شده است، مد نظر قرار دهند و زیاد در مسیر حرکت نباشند، آب همراه داشته باشند و بار سنگین حمل نکنند.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه حرکت به سمت جمرات مطابق جدول زمانبندی از ساعت ۱۰:۳۰ صبح روز دهم ذی الحجه آغاز می‌شود، ادامه داد: کاروانها طبق زمانبندی به صورت تدریجی هر نیم ساعت به سمت جمرات می‌روند و به همین شکل تا ساعت ۱۵ همه منتقل می‌شوند.

محمدی تصریح کرد : در روز دهم با توجه به گرمای هوا، مشکلاتی داریم اما روز یازدهم و دوازدهم زائران می‌توانند پوششی روی سر داشته باشند.

وی به زمان انتقال زائران اهل سنت در ایام تشریق اشاره کرد و گفت:‌ زائران اهل سنت که بالغ بر ۱۵ هزار نفر هستند،‌ ابتدا در روز هشتم(روز ترویه) به منا می‌روند و صبح روز نهم به عرفات منتقل می‌شوند.

رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: عملیات انتقال زائران شیعه به عرفات نیز بعد از ظهر روز هشتم آغاز می‌شود و تا اواخر شب، این انتقال به اتمام می‌رسد؛ در واقع زائران، شب نهم را در عرفات به سر می‌برند و برای اعمال آماده می‌شوند.

محمدی به پیچیدگیها و سازماندهی خاص عملیات حج اشاره کرد و افزود: طبیعی است که در یک موقعیت جغرافیایی محدود که چند میلیون جمعیت جمع می‌شوند، اگر با نظم و انضباط کار پیش نرود، احتمال حادثه وجود دارد.

وی اظهارکرد: مدیران کاروانها و مجموعه‌ها به‌ویژه در ایام مهم تشریق، باید بر اساس برنامه‌ریزیهای انجام شده و دستورالعملهای ابلاغی عمل کنند.

رئیس سازمان حج و زیارت توضیح داد:‌ این دستور العملها و زمانبندیها با دقت طراحی شده که هم به نفع حجاج است و هم به نفع مجموعه خدمتگزاران سازمان حج تا امنیت و آسایش حجاج استمرار داشته باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.