اصفهان- در نشست تصویرگری کودک و نوجوان به لزوم تشکیل گروهی از تصویرگران برای تصویرگری کتابهای منتشر شده زیر نظر حوزه هنری استان اصفهان پرداخته شد.

گروه تصویرگران کودک تشکیل می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، نشست تصویرگری با حضور امیرمسعودحلاج و محمدعلی ناصحی در بعداز ظهر روز گذشته (۲۹ مردادماه) در ساختمان سپهر حوزه هنری در قالب یکی از جلسات مجموعه نشست های هنری ویژه کودک و نوجوان بود که با همکاری حوزه هنری استان اصفهان و حوزه هنری کودک و نوجوان کشور در اصفهان برگزار شد.

حلاج در این برنامه به راه اندازی حوزه هنری کودک و نوجوان کشور در سال ۹۵ و توجه حوزه هنری به  موضوع کودک و نوجوان و همچنین انعقاد تفاهم نامه این مرکز با استانها در تولید آثار کودک و نوجوان اشاره کرد و گفت: در این زمینه تولید آثار هنری از جمله نمایش، شعر و ادبیات کودک و تصویرسازی و تصویرگری کودک مد نظر است و در همین خصوص قصد داریم تا گروهی را به عنوان تصویرگران کودک در حوزه هنری استان اصفهان ایجاد کنیم و به تولید اثر در این زمینه بپردازیم و با برگزاری نشست های این گروه، آن را فعال کنیم.

وی افزود: این جلسه نخستین جلسه برای آشنایی با تصویرگران در استان اصفهان بود و پس از این آشنایی قصد داریم تا با ارائه یک متن کوتاه از تصویرگران بخواهیم تا براساس آن آثار تصویرگری خود را ارائه نمایند و ضمن نمایش این آثار و افراد را در زمینه توانمندی خود طبقه بندی نماییم.

وی ادامه داد: گروه تصویرگران را در گرایش هایی که بهتر کار می کنند تقسیم بندی کنیم و از آنان با توجه به نیازهای حوزه هنری در تولید آثار مختلف و کتابهای ادبی و غیره بهره مند می شویم.

مدیر خانه گرافیک حوزه هنری استان اصفهان وارد شدن به بازار کار حرفه ای و معرفی به انتشارات سوره مهر تهران برای تصویرسازی را نیز حاصل خروجی نهایی این جلسات دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به وجود واحدهای مختلف در حوزه هنری استان اصفهان پیشنهاد می کنیم که حوزه هنری با موضوعات انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، تاریخ تمدن، تربیت اسلامی و سبک زندگی ایرانی و اسلامی، خانواده که جز سیاست هایش است به تولید متن، تصویرگری، نشر کتاب و توزیع آن بپردازد تا از مرحله اول تا آخر تولید یک کتاب را خود به انجام برساند.  

وی همچنین به تصویرگران حاضر در جلسه پیشنهاد داد که اگر با توجه به سیاست های حوزه هنری متن و موضوعی دارند می توانند ارائه نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.