زنجان-معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان زنجان از اجرای برنامه‌های دهه ولایت در بقاع متبرکه استان زنجان خبر داد و گفت: در ۱۳۲ امامزاده و بقعه استان برنامه های دهه ولایت برگزار می شود.

برنامه های دهه ولایت در ۱۳۲ امامزاده زنجان برگزار می شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام فخر الدین خدابنده لو در جلسه  هماهنگی برای دهه ولایت،  از اجرای برنامه‌های دهه ولایت در بقاع متبرکه استان زنجان خبر داد و گفت: در  ۱۳۲ امامزاده و بقعه استان زنجان  برنامه های دهه ولایت برگزار می شود. 

وی اظهار کرد: تجلیل از سادات، تکریم از خادمان امامزادگان، قرائت میثاق نامه غدیر، برگزاری جشن‌های سراسری در آستان مقدس امامزادگان و بقعه متبرکه،سخنرانی سخنرانان برجسته کشوری و استان، قرائت دعای ندبه، ویژه برنامه شب ولادت امام هادی(ع) و محافل انس با قرآن کریم نیز از جمله برنامه‌های اجرایی در دهه ولایت است. 

معاون فرهنگی  اوقاف و امور خیریه استان زنجان از برگزاری جشن عید غدیر با حضور سادات و واقفین سید در بقاع متبرکه و برپایی خیمه‌های معرفت خبر داد و گفت: برنامه‌های دهه ولایت از ۹ ذی‌الحجه آغاز و تا ۱۸ ذی‌الحجه ادامه  دارد و در این میان ترویج فرهنگ وقف، تبیین واقعه غدیر و تبدیل بقاع به قطب فرهنگی از جمله اهداف اجرای برنامه‌ها در بقاع متبرکه است.

خدابنده لو تاکید کرد: هر سال اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان به مناسبت دهه ولایت برنامه‌های مختلفی را اجرایی می‌کند.

وی افزود: در دهه ولایت ایام جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی برگزار می‌شود و  هدف از اجرای برنامه و برگزاری جشن‌ها در این ایام ترویج و نهادینه کردن فرهنگ غدیر در جامعه، تبیین جایگاه امامت و ولایت، اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان است.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان زنجان تصریح کرد: برنامه‌های دهه ولایت و امامت در بقاع متبرکه و امامزادگان کشور براساس نام‌گذاری صورت گرفته در سازمان اوقاف اجرایی می‌شود.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.