زنجان-مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان گفت:سفره های زیر زمینی طی سالهای اخیر کاهش چشمگیری داشته و سد های آب استان زنجان با کمبود ذخایر مواجه هستند.

سدهای آب استان زنجان با کمبود ذخایر مواجه هستند

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا جزء قاسمی در جلسه شورای آب، گفت: سفره های زیر زمینی طی سالهای اخیر کاهش چشمگیری داشته و سدهای آب استان زنجان نیز با کمبود ذخایر مواجه هستند و باید در مصرف آب مدیریت لازم در دستور کار قرار گیرد. 

وی اظهار کرد:  زنجان هفتمین استان دارای کمبود بارش در سال جاری بوده و برای عبور از بحران آب در این مقطع حساس برنامه ریزی های لازم در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت انجام شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان بر امر فرهنگ سازی در زمینه مدیریت بحران آب تاکید کرد و گفت: در این راستا روی ظرفیت و پتانسیل های بسیج حساب ویژه ای باز کرده ایم و باید همه در مصرف آب مدیریت لازم را داشته باشند. 

جزء قاسمی گفت: بسیج در برهه های مختلف نقش آفرینی خوبی از خود نشان داده و به فرموده امام راحل بسیج یک نهاد فرا نظامی است که قابلیت های فرهنگی از جمله مزایای این نهاد مقدس است.

وی تصریح کرد: ۹۳ درصد آب در ایران در بخش کشاورزی به مصرف می‌رسد و مابقی مصارف را بخش صنعت و آب‌ شرب به خود اختصاص داده که در بخش کشاورزی باید نسبت به مصرف آب، تحول اساسی ایجاد شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان تصریح کرد: در حال حاضر ۱۷ هزار حلقه چاه آب داریم که بیش از هفت‌هزار حلقه چاه غیرمجاز است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.