رشت- معاون امور عمرانی استاندار از اختصاص بیش از ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای ارتقاء تولید و توسعه‌ی اشتغال پایدار در مناطق روستایی گیلان خبر داد.

اختصاص تسهیلات برای توسعه‌ی اشتغال پایدار در مناطق روستایی گیلان

به گزارش  قدس آنلاین، حجت شعبانپور در نشست کارگروه راهبری طرح‌های ارتقاء تولید و توسعه اشتغال روستایی گیلان در رشت گفت : نرخ بهره‌ی این تسهیلات بین ۸ تا ۱۰ درصد است و مابقی را دولت در قالب یارانه پرداخت خواهد کرد.

معاون امور عمرانی استاندار با بیان اینکه به طرح‌های توجیهی اشتغالزا و مولد روستایی تا سقف یک میلیارد تومان هم تسهیلات پرداخت می‌شود افزود : براساس  تفاهم نامه های منعقده با  معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهوری ۳ بانک سینا- کارآفرین و پست بانک در این زمینه نقش آفرینی می‌کنند.

حجت شعبانپور افزود : این تسهیلات در بخش های اجرای طرح های فرآوری وصنایع تبدیلی محصولات کشاورزی ،: توسعه اقامتگاه های بوم گردی و گردشگری روستایی ،خرید ادوات کشاورزی و طرح های شیلاتی به روستائیان پرداخت می شود.

معاون امور عمرانی استاندار همچنین هدف از ارایه‌ی تسهیلات ارزان قیمت برای طرح‌های روستایی را رونق تولید و اشتغال روستا نشینان و تلاش برای مهاجرت معکوس روستائیان شهرنشین به روستاها عنوان کرد و افزود : طرح‌های مولد موجب اشتغال پایدار و تسریع در روند توسعه‌ی همه جانبه در استان خواهد بود

وی همچنین از تمهید مقدمات برای آغاز ساخت ۲ هزار واحد مسکونی برای اقشار آسیب پذیر و نیازمند استان در سال ۹۶ خبر داد و افزود : طبق توافق استانداری با کمیته‌ی امداد امام ، قرار است زمین مورد نیاز این مسکن ها از سوی استانداری و با مشارکت دستگاه‌هایی چون منابع طبیعی- بنیاد مسکن و فرمانداری‌ها جانمایی شود و کمیته امداد کار احداث این دو هزار مسکن را تا یکسال پیش رو به اتمام برساند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.