​ایلام- رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: سرعت و سبقت غیرمجاز، نقطه قرمز پلیس ایلام است و با متخلفان به شدت برخورد می شود.

سرعت و سبقت غیرمجاز، نقطه قرمز پلیس ایلام است

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ رضا همتی زاده روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ما، با بیان اینکه پلیس راه ایلام از تمام ظرفیت خود برای کنترل مسیرهای مواصلاتی استان استفاده می کند، اظهارداشت: برای کنترل محورهای مواصلاتی استان ۱۸ دوربین سیار و ۴ دوربین ثابت نصب شده و تخلفات رانندگی را ثبت و بصورت آنلاین متخلفان را جریمه می کنند.

وی با اشاره به اینکه ۴ دوربین ثابت در محورهای ایلام- سرابله، ایلام- شباب، ایلام- صالح آباد (بانروشان) و صالح آباد – مهران (رضاآباد)، افزود: حداکثر سرعت برای این دوربین ها ۶۰ کیلومتر در ساعت در مناطق مسکونی و تقاطع ها تعریف شده و در مسیرهای دوطرفه ۹۵ کیلومتر در ساعت برای روز و ۸۵ کیلومتر در ساعت برای شب تعیین شده و بیشتر از این سرعت ها را سریعاً جریمه خواهند کرد.

رئیس پلیس راه استان ایلام با بیان این مطلب که ۴۰ تیم پلیس راه استان، تردد در محورهای مواصلاتی استان را تحت نظر دارند، خاطرنشان ساخت: در شهریورماه که موج آخر سفرهای تابستانی در سراسر کشور شروع می شود و افراد اکثراً خانوادگی مسافرت می کنند، لازم است که رانندگان عزیز به خاطر حفظ جان و مال خود و خانواده هایشان و دیگر افراد، با سرعت مطمئنه حرکت کرده و از انجام حرکات حادثه ساز خودداری کنند.

سرهنگ رضا همتی زاده سرعت و سبقت غیرمجاز، انحراف به چپ، نسبتن کمربند ایمنی، صحبت با تلفن همراه، خوردن و آشامیدن در حین رانندگی و ... را نقطه قرمز پلیس راه عنوان و تصریح کرد: از رانندگان خواهشمندیم که با سرعت مطمئنه رانندگی کرده و ضمن همکاری با مأموران پلیس راه از محیط پیرامون مسیرهای مواصلاتی استفاده کنند.

وی به الگو بودن والدین برای فرزندان در حین رانندگی اشاره کرد و بیان داشت: این زمان فرصت مناسبی برای فرزندان خانواده ها بعنوان همیاران پلیس است که به خوبی با قوانین رانندگی در مسیرهای مواصلاتی آشنا شوند.

رئیس پلیس راه استان ایلام با توصیه به رانندگان به عدم رانندگی در هنگام خواب آلودگی و خستگی، یادآور شد: رانندگان در مسیرهای طولانی بایستی پس از هر دو ساعت رانندگی، ۱۵ دقیقه استراحت کرده تا در ادامه مسیر دچار مشکل نشوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.