کرمان- قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی در کرمان با اشاره به اینکه طرح تکریم زائران از مبداء تا مبداء توسط تولیت جدید آستان قدس پیگیری می‌شود گفت: احداث ۱۱۰ مجتمع بین‌راهی برای رفاه حال زائران در سراسر کشور در دستور کار است.

۱۱۰ مجتمع بین راهی در کشور توسط آستان قدس رضوی ساخته می شود

به گزارش قدس آنلاین، مرتضی بختیاری صبح سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان اظهارداشت: منظور از ایجاد دفاتر نمایندگی آستان قدس در استان‌ها اجرای طرح تکریم زائران از مبدا تا مبدا است.

وی با اشاره به اینکه حجت‌الاسلام رئیسی به‌عنوان تولیت آستان قدس رضوی بر اساس منشور هفت‌گانه مقام معظم رهبری برنامه‌های ویژه‌ای را در دستور کار قرار دادند گفت: طرح تکریم زائران از مبداء تا مبداء توسط تولیت جدید آستان قدس پیگیری می‌شود.

قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نعمت وجود حضرت رضا(ع) سرمایه عظیمی برای جهان اسلام به‌ویژه ایرانیان است افزود: شخصیت‌های بزرگی از سراسر دنیا برای زیارت حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) به ایران اسلامی سفر می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۵ بیش از ۳۰۰ هزار زائر اولی با حمایت آستان قدس به مشهد آمدند خاطرنشان کرد: این افراد سه روز در مشهد مقدس مهمان امام رضا(ع) بودند.

بختیاری با بیان اینکه در حدود ۱۶ استان موقوفه داریم گفت: در تمام استان‌های کشور دفاتر نمایندگی ایجاد می‌شود و خادمی امام رضا(ع) که فضیلتی بزرگی است تنها معطوف به خادمی در مضجع شریف آن حضرت نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه از زمان حضور حجت‌الاسلام رئیسی به‌عنوان تولیت جدید قدس رضوی هر خادم در مدت یک ماه، ۲۴ ساعت در حرم است و ۱۸ ساعت در منطقه خودش به محرومان خدمت می‌کند افزود: حمایت از محرومان و مستضعفان مورد تاکید رهبر انقلاب است و در منشور هفت‌گانه حکم ابلاغی حجت‌الاسلام رئیسی نیز بوده است.

قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه احداث ۱۱۰ مجتمع بین‌راهی برای رفاه حال زائران در سراسر کشور در دستور کار است تصریح کرد: از این تعداد ۲۰ مجتمع افتتاح شده و در کرمان نیز مجتمع بین‌راهی در حال احداث در منطقه شهرستان راور پیشرفت خوبی داشته است.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های وسیعی توسط دفاتر نمایندگی آستان قدس در استان‌ها برنامه‌ریزی شده است گفت: موقوفات بسیاری در استان کرمان مربوط به آستان قدس است که به نیت پاک مردم کرمان وقف امام رضا(ع) شده است.

بختیاری با اشاره به بازسازی باغ بیرم‌آباد کرمان از موقوفات امام رضا(ع) در این استان اظهارداشت: فعالیت مشترکی با برخی نهادها برای رفع محرومیت در نقاط محروم استان کرمان آغاز شده است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.