ساری- استاندار مازندران با تاکید بر پرداخت به موقع مطالبات فرهنگیان استان، گفت: بهبود معیشت فرهنگیان استان مازندران باید مورد توجه قرار گیرد.

بهبود معیشت فرهنگیان استان مازندران باید مورد توجه قرار گیرد

به گزارش قدس آنلاین، ربیع فلاح جلودار در دومین همایش دانش آموختگی دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان مازندران در مجتمع آموزشی رفاهی متل بانک ملی بابلسر اظهار داشت: رسالت معلمی شغل انبیا بوده و رسول گرامی اکرم(ص) می‌فرمایند همه در زندگی خود برای حمایت از نیازمندان و جلوگیری از بلایا صدقه پرداخت می‌کنند و بالاترین صدقه، انتقال علم و دانش به دیگران است.

وی افزود: امروزه دانایی به عنوان مهم‌ترین زیرساخت‌های توسعه بوده و داشتن منابع غنی نفت و آب و گاز به معنای توسعه یافتگی نیست و کشوری که از نظر علم و دانش غنی باشد کشور توسعه یافته و پیشرفته محسوب می‌شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه دانش‌آموزان و معلمان به عنوان سرمایه‌های اصلی کشور هستند، افزود: معلمان باید دانش‌آموزان خلاق، پویا و مسئولیت‌پذیر تربیت کنند زیرا سکان‌داران اصلی انقلاب در آینده دانش‌آموزانی هستند که توسط معلمان تربیت می‌شوند.

فلاح جلودار با اشاره به اینکه بهبود معیشت فرهنگیان باید مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم نیازهای معلمان و آموزش و پرورش را تامین کنیم در آینده جامعهای خلاق و پویا داریم.

وی با بیان اینکه اجرای طرح سند تحول بنیادین آموزش پرورش به عنوان نسخه شفابخش نظام آموزش کشور است، تاکید کرد: آموزش و پرورش باید در تمام زمینه‌ها اثرگذار باشد و جامعه‌ای را به سمتی هدایت کند تا بتوان نیازهای مردم را برطرف کرد.

فلاح جلودار تصریح کرد: یکی از چالش‌هایی که در آینده با آن روبرو می‌شویم بازنشستگی معلمانی است که بیش از 30 سال تلاش کرده اند و به مقام بازنشستگی نائل می آیند و باید تلاش کنیم تا با ارائه برنامه‌های لازم از ایجاد مشکلات احتمالی برای این افراد جلوگیری شود.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان مهره تاثیرگذاری برای استفاده از ظرفیت‌های فرهنگیان استان و علاقه‌مندان به شغل معلمی است، تاکید کرد: انتظار ما از دانشگاه فرهنگیان توجه به فنی و حرفه ای، مهارت آموزی و ارائه آموزش‌های مطابق با نیازهای روز جامعه است.

فلاح با اشاره به در پیش بودن هفته دولت و با بیان اینکه این ایام فرصت مغتنمی برای ارائه عملکردهای دولت است، خاطرنشان کرد: در این دولت علی‌رغم کمی و کاستی‌هایی که از گذشته به ارث رسیده اما خوشبختانه اقدامات گسترده ای در حوزه‌های مختلف زیرساختی و صنعت در استان صورت گرفته است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.