زنجان- استاندار زنجان بر ضرورت انتقال زندان از محدوده مرکز شهر زنجان تاکید کرد و گفت: با توجه به خواست و همت مسئولان، باید زمینه انتقال زندان به خارج از مرکز شهر به سرعت فراهم شود و اقدامات لازم در این زمینه صورت گیرد.

انتقال زندان از محدوده مرکز شهر زنجان ضروری است

به گزارش قدس آنلاین، اسدالله درویش امیری در بازدید از مجموعه زندان مرکزی زنجان که با همراهی رئیس کل دادگستری و دادستان استان انجام شد، خاطرنشان کرد: موضوعات مورد درخواست اداره کل زندان‌ها از قبیل تغییر کاربری اراضی اطراف زندان و تکمیل اردوگاه‌های شهرستانی، پیگیری و بررسی اعتبارات عمرانی و بودجه جاری که از محل اعتبارات استانی تامین می‌شود، باید در دستور کار قرار گیرد.

مقام عالی اجرایی استان گفت: در سفر خود به شهرستان سلطانیه از اردوگاه در دست احداث اداره کل زندان‌ها در این شهرستان بازدید خواهد کرد تا تصمیمات لازم در خصوص تکمیل و تجهیز آن مجموعه نیز اتخاذ گردد.

گفتنی است در این دیدار استاندار زنجان ضمن بازدید از بندهای ویژه نگهداری زندانیان جرائم عمد و غیرعمد و ندامتگاه زنان، از محل کارگاه‌های حرفه‌آموزی خیاطی، کفاشی، قالی بافی و اتومکانیک که به منظور آموزش و اشتغال زندانیان دایر شده است نیز بازدید کرد.

در این دیدار مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان گزارشی از تعداد و وضعیت زندانیان استان زنجان ارائه کرد و گفت: بیش از 2 هزار نفر زندانی در سطح استان وجود دارد که از این تعداد، 918 نفر معادل 41 درصد از زندانیان متهم به جرائم مربوط به مواد مخدر هستند، 451 نفر معادل 20 درصد متهم به سرقت و مابقی زندانیان به دلایل ارتکاب جرائمی نظیر قتل عمد، هتک عفت عمومی، جرائم مالی، نزاع، تصادف، آدم ربایی و ... در این مراکز سطح استان نگهداری می‌شوند.

علاء الدین کریمی به برگزاری دوره‌های حرفه‌آموزی برای زندانیان با هدف آموزش و ایجاد اشتغال افراد پس از آزادی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته 89 دوره آموزشی در 24 رشته برگزار شد که از مجموع 1254 زندانی شرکت کننده، 828 نفر موفق به دریافت کارنامه مهارت شدند.

این مقام مسئول ادامه داد: برخی از زندانیان جرائم غیرعمد پس از آزادی از زندان نیز می‌توانند تحت پوشش قرار گرفته و از وام‌های 10 تا 20 میلیون تومانی ایجاد اشتغال استفاده کنند.

وی مساحت مجموعه زندان واقع در شهر زنجان را 18 هکتار توصیف کرد که از این میزان 7 هکتار محصور شده است و افزود: در این محل، زندان مرکزی، اردوگاه، بازداشتگاه و حرفه آموزی ایجاد شده است و 11 هکتار از اراضی، ساخته نشده و آماده تغییر کاربری است.

کریمی از برنامه‌ریزی‌ها و آمادگی‌ها برای انتقال زندان به خارج از شهر زنجان خبر داد و گفت: در شهرستان سلطانیه نیز در زمینی به مساحت 200 هکتار، اردوگاهی با فراهم شدن تاسیسات زیربنایی، در حال احداث است و در مجتمع کشاورزی و کارگاهی آن شهرستان، 150 نفر مشغول کار هستند که این تعداد قابلیت افزایش را دارد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.