۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۱
کد خبر: 557515

یزد- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد گفت: بر اساس سرشماری سال ۹۵ جمعیت فعال استان یزد ۳۷۰ هزار و ۳۹۰ نفر و جمعیت شاغل استان نیز ۳۲۵ هزار و ۵۷۷ نفر است و ۴۴ هزار و ۷۱۴ نفر بیکار هستند.

استان یزد ۴۵هزار نفر بیکار دارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حمید رضا نصیری زاده ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد گفت: میزان درآمد مصوب استان یزد در سال ۹۵ یک هزار و ۲۵۴ میلیارد بود که براساس عملکرد استان این میزان بیش از آنچه مصوب شده بود یعنی یک هزار و ۲۷۲ میلیارد تومان محقق شد.

وی گفت: در سال ۹۶درآمد مصوب استان یزد یک هزار و ۳۷۱ میلیارد تومان در نظر گرفته شد البته ۹۵ درصد از این درآمدها از محل مالیات‌ها و پنج درصد از محل سایر منابع تامین خواهد شد.

وی افزود: هزینه‌های جاری استان  یزد که بیشترمربوط به پرداخت حقوق کارکنان ۲۳ دستگاه اجرایی استان است، در سال ۹۵، ۱۶۰ میلیارد تومان بود و در سال ۹۶ به ۱۹۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

نصیری زاده گفت: هزینه‌های عمرانی در بخش ملی استان یزد در سال ۹۵ ، ۶۷ میلیارد تومان بوده که ۶۶ میلیارد  و ۷۰۰ میلیون تومان آن تخصیص پیدا کرده و در سال ۹۶ این اعتبار به ۸۵ میلیارد  و ۴۰۰ میلیون تومان رسیده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد  افزود: دو درصد اعتبارات نفت در سال ۹۵ به مقدار ۱۶ میلیارد تومان  بوده که این اعتبار ۴۸ در سال ۹۶، ۴۸میلیارد تومان مصوب شده است.

حمید رضا نصیری زاده گفت: در زمینه ارتقای شاخص های توسعه اقتصادی که برای سال ۹۶ تعریف شده و قبلا وجود نداشت، به این معنی است که با بودجه شاخص های اقتصادی را ارتقا می دهیم و نرخ های بیکاری، تورم و بهره وری را ارتقا دهیم.

وی افزود: در این  زمینه ۱۲میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان جهت پروژه های ورزش و جوانان هزینه می شود وتوانستیم اولین استانی باشیم که پروژه های ورزش و جوانان آن نهایی شده است.

نصیری‌زاده  اظهار داشت: مجموع هزینه‌های جاری و عمرانی استان یزد ۶۳۲ میلیارد تومان  است و درآمد استان یک هزار و ۳۷۱ میلیون تومان است  که مقدار اضافی به خزانه دولت واریز می شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد گفت: باتوجه به اختلاف هزینه و درآمد استان که به اشتباه باعث تصور برخی افراد می شود که امکان استقلال بودجه‌ای استان یزد وجود دارد، به دلیل اینکه بودجه برخی از دستگاه‌های استان (بجز ۳۲ دستگاه) به صورت ملی تامین می‌شود و  حتی استان با درآمد موجود توان پرداخت یارانه ۴۵ میلیارد تومانی در هر ماه که به ۹۷۰ هزار نفر یزدی پرداخت می‌شود را نیز ندارد و غیر از این، هزینه های عمرانی و پروژه های ملی  که به خاطر این موارد از دولت حدود ۳ برابر دریافتی داریم  که با این تفاسیر طرح موضوع استقلال بودجه‌ای استان یزد اشتباه است.

نصیری زاده با اشاره به گزارش تفضیلی سرشماری سال ۹۵ استان یزد تصریح کرد: بر اساس سرشماری سال ۹۵ جمعیت استان یزد یک میلیون و۱۳۸ هزارو ۵۳۳ نفر است که یک درصد از جمعیت کل کشور را شامل می شود.

وی گفت: در بین استان ها از لحاظ جمعیت رتبه ۲۴ کشور را دارا هستیم  و نرخ رشد جمعیت کشور در سال ۹۰ تا ۹۵ یک و ۲۴ صدم درصد بوده  در حالی که در استان یزد ۲ و  ۵۳ صدم درصد بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد افزود: بر اساس آمار ها از سال ۹۰ تا ۹۵ سالیانه ۲۶ هزار و ۷۵۹ نفر به جمعیت استان اضافه شده است و استان یزد، دومین استان به لحاظ نرخ رشد جمعیت شناخته شده است.

نصیری زاده گفت: بر اساس سرشماری تعداد کل جمعیت زنان استان ۵۵۲ هزار و ۵۲۰ نفر و جمعیت مردان استان نیز ۵۸۶ هزار و ۱۳ نفر است که ۴۹ درصد از جمعیت استان را زنان و ۵۱ درصد را مردان تشکیل می دهند. 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد اظهار داشت: نرخ اشتغال کل کشور ۳۹ درصد است که  در استان یزد ۴۴ درصد است و نرخ بیکاری کشور ۱۲ و ۶ دهم درصد است و نرخ بیکاری در یزد ۱۲ و یک دهم درصد است..

نصیری زاده گفت: بر اساس سرشماری سال ۹۵ جمعیت فعال استان یزد ۳۷۰ هزار و ۳۹۰ نفر و جمعیت شاغل استان نیز ۳۲۵ هزار و ۵۷۷ نفر است و ۴۴ هزار و ۷۱۴ نفر بیکار هستند.

وی افزود: بالاترین نرخ بیکاری استان یزد در شهرستان بهاباد است و کمترین میزان در شهرستان میبد است. 

نصیری زاده گفت: در شهرستان یزد ۲۶ هزار و ۳۱۳ نفر بیکار داریم که اکثر این بیکاران فارغ التحصیلان دانشگاهی  و از بانوان هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.