متفکر و نویسنده ایرانی- اسلامی با حضور در باغ کتاب تهران از فروشگاه های کتاب بزرگسال، تالار علم نوجوان، تالار علم کودک و باغ زمین شناسی بازدید کرد.

عدالت رکن اساسی جامعه است 

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی باغ کتاب؛ محمدرضا حکیمی، در حاشیه بازدید از مجموعه باغ کتاب تهران تالار علم کودک را بسیار قابل تامل دانست و اظهار کرد: عدالت رکن اساسی جامعه است که باید در تمام جوانب رعایت شود.
وی در این خصوص به رسیدگی امام علی (ع) به شکایت زنی از همسرش اشاره کرد و افزود: امام علی(ع) در زمان خلافت خود کار رسیدگی به شکایات را خودش به عهده می گرفت و به کس دیگری واگذار نمی کرد.  
حکیمی ادامه داد: روزهای بسیار گرم که به طور معمول مردم، نیمروز در خانه های خود استراحت می کردند، بیرون دارالاماره در سایه  دیوار می نشست که اگر کسی شکایتی داشته باشد بدون واسطه و مانع شکایت خود را مطرح کند. گاهی در کوچه ها و خیابان ها راه می افتاد و اوضاع عمومی را از نزدیک تحت نظر می گرفت.
وی عنوان کرد: در یکی از این روزهای گرم زنی که همسرش او را از خانه بیرون کرده بود شکایت شوهرش را نزد امام علی(ع) برد و ایشان همان لحظه به دادخواهی زن نزد همسرش رفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.