دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران بر ضرورت افزایش شناخت بین‌المللی از همدان تاکید کرد.

ضرورت افزایش شناخت بین‌المللی از همدان/افزایش مطالبات اجتماعی

به گزارش قدس آنلاین، سعدالله نصیری قیداری در مراسم افتتاح هیئت اندیشه‌ورز تاب‌آوری شهرداری همدان با اشاره به اینکه همه چیز در طبیعت به دقت تنظیم شده است، گفت: چنانچه نظم موجود در طبیعت به هم بخورد، حیات انسان تهدید خواهد شد.

سعدالله نصیری قیداری با بیان اینکه بر اساس توصیه‌های دینی، عقلی و علمی، جلوگیری از بحران الزامی است، ادامه داد: امروز، مطالبات اجتماعی نسبت به ۵۰ سال قبل افزایش یافته و به همین منظور لزوم آموزش به همه افراد جامعه احساس می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه در شرایط فعلی یونسکو بر اساس فرهنگ، علم و آموزش تشکیل شده است، اظهار داشت: دستیابی به صلح و توسعه پایدار نیازمند آموزش همه‌جانبه افراد است.

نصیری قیداری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در حال حاضر ایران در صحنه بین‌المللی با وجهه فرهنگی شناخته می‌شود، گفت: با توجه به سابقه تاریخی و فرهنگی همدان، مسئولیت سنگینی بر عهده مسئولان این شهر است چراکه شناخت از این خطه باید بیش از پیش در سطح بین‌الملل بالا برود.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران با بیان اینکه شهردار همدان باید دید وسیعش را به سمت جامعه جهانی سوق دهد، عنوان کرد: همدان می‌تواند در شبکه شهرهای خلاق جهان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه دو سال گذشته شهرهای رشت و اصفهان جزء شبکه شهرهای خلاق جهانی معرفی شدند، گفت: امیدوارم پس از شیراز، همدان نیز به عنوان چهارمین شهر عضو شبکه شهرهای خلاق معرفی شود.

نصیری قیداری در ادامه با تأکید بر اینکه چنانچه در جامعه و سیاست‌گذاری‌ها، آموزش افراد مورد توجه قرار گیرد، مدیریت شرایط بحرانی نیز امکان‌پذیرتر می‌شود، گفت: ‌اگر آگاهی‌ها در جامعه افزایش یابد، مسئولان نیز نمی‌توانند به راحتی تصمیمی بگیرند و یا نقض کنند.

وی همچنین بیان کرد: بنا نیست آمریکا، انگلیس، ژاپن و چین قوانین بین‌المللی را تنظیم و این قوانین در مجلس ما به تصویب برسد، بلکه قانون‌گذاران ما می‌توانند در سطح بین‌المللی نیز اثرگذار باشند.

وی عنوان کرد: ایران باید در عرصه بین‌المللی بیش از پیش حضور داشته باشد و به همین منظور این کشور نیاز به معرفی دارد.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران با بیان اینکه خوشبختانه در سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در شهر همدان شده است، گفت: گردشگری علاوه بر ایجاد ظرفیت‌های اقتصادی در ایجاد صلح و توسعه پایدار نیز اثرگذار است.

وی با تأکید بر اینکه شهرداری‌ها به عنوان یکی از مهم‌ترین محورهای مدیریتی مطرح هستند، عنوان کرد: شهرداران بدانند که کار شهرداری‌ها تنها در حوزه سخت‌افزاری نیست و امروزه بسیاری از آموزش‌ها در حوزه‌های مختلف می‌تواند به وسیله شهرداری‌ها اتفاق بیافتد.
 

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.