معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی با اشاره به ضرورت کاهش وابستگی هنرمندان صنایع دستی به دولت، گفت: باید آنان را به سمت بازار و مردم سوق دهیم.

صنایع دستی باید پوست اندازی کند

 قدس آنلاین- بهمن نامور مطلق در نشست خبری بیست و هشتمین نمایشگاه ملی صنایع دستی که از امروز به مدت یک هفته در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می‌شود، گفت:ما باید صنایع دستی بازار محور داشته باشیم و برای این منظور صنایع دستی باید پوست اندازی کند.

وی از ضرورت تجاری سازی صنایع دستی سخن گفت و افزود: صنایع دستی که از نیاکان ما به ارث رسیده و به خوبی حفظ شده و الان هم رو به رشد است باید بتواند در عرصه جهانی پا به پای رقبایش حرکت کند.

نامور مطلق از حضور ماه نساء شهسوارپور –مادر صنایع دستی ایران- در بیست و هشتمین نمایشگاه ملی صنایع دستی خبر داد و گفت:طی مراسمی  از این بانوی صد ساله تقدیر خواهد شد.

همچنین در این نشست خبری پویا محمودیان دبیر اجرایی بیست هشتمین نمایشگاه ملی صنایع دستی از رونمایی خانه ایرانی در این نمایشگاه خبر داد و گفت: در خانه ایرانی آثاری از بزرگان هنر ایران چون پرویز تناولی، احصایی و کلانتری به نمایش در می‌آید.

وی از جلوگیری عرضه صنایع دستی فاقد هویت در بیست و هشتمین نمایشگاه ملی صنایع دستی خبر داد و گفت: برای این منظور کنترل‌های لازم به عمل می‌آید.

وی در ادامه و در پاسخ به قدس درباره درصد تخفیف محصولات عرضه شده در نمایشگاه در مقایسه با فروشگاه‌های سطح بازار، گفت: قطعاً مردم انتظار دارند که محصولات را با قیمت ارزانتری از تولید کنندگان خریداری کنند به همین منظور امسال برای نخستین بار کمیته نظارت بر قیمت گذاری را با حضور ۷ نفر از اتحادیه صنف صنایع دستی تشکیل دادیم تا بر قیمت‌ها نظارت دقیقی داشته باشند. بر این اساس قطعاً قیمت‌ها به نسبت سال‌های قبل منصفانه و ارزانتر خواهد بود.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.