رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از برنامه‌ریزی این مرکز برای ارائه انواع خدمات پزشکی و درمانی به زائران ایرانی در ایام تشریق خبرداد .

به گزارش قدس آنلاین، سید علی مرعشی درباره برنامه‌ریزی برای ارائه انواع خدمات پزشکی و درمانی به زائران ایرانی در ایام تشریق اظهار کرد: راهکار مناسب برای مقابله با مخاطرات احتمالی در ایام تشریق پیش‌بینی و کاهش سطح خطرپذیری در حج نیز تمهید شده است.

وی اضافه کرد: درعرفات درمانگاه و در مشعر دو دستگاه آمبولانس با کادر پزشکی برای خدمت‌رسانی به زائران پیش‌بینی شده و در منا نیز علاوه بر استقرار درمانگاه مرکزی شبانه روزی، در مجموعه‌های محل اسکان زائران ایرانی نیز مطب برای تسهیل دسترسی حجاج به پزشک و ارائه خدمات درمانی مدنظر قرار گرفته است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه بحث گرمازدگی و پیشگیری از دچار شدن زائران به آن، مورد توجه مرکز پزشکی بوده است ، اظهار کرد: در این زمینه آموزش مدیران، روحانیان  و زائران و آخرین هماهنگیها برای پیشگیری از گرمازدگی از طریق آموزش چهره به چهره ، توزیع بروشور و اعزام پزشکان متخصص درحال انجام است؛ همچنین به زائران داوطلب که آمادگی خود را برای کمک به دیگر اعضای کاروان خود در ایام تشریق اعلام داشته‌اند آموزشهای بیشتری در حال ارائه است.

مرعشی در ادامه با اشاره به اینکه هم اکنون ۸۵ درمانگاه و مطب و یک بیمارستان در مکه و چهار درمانگاه و یک بیمارستان در مدینه به زائران ایرانی خدمات ارائه می‌دهند، افزود: روند خدمت‌رسانی طبیعی است و از نظر دارو نیز کمبودی نداریم.

وی افزود: در حال حاضر ۲۷ بیمار در بیمارستان مکه بستری هستند که بیشتر از عارضه قلبی، ناراحتی گوارشی، عفونتهای تنفسی و ناراحتی اعصاب و روان رنج می‌برند؛ همچنین هشت بیمار در بیمارستانهای سعودی تحت درمان هستند که وضع عمومی آنها  خوب است و انتظار می‌رود به اعمال حج برسند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در پایان گفت: در مراسم حج امسال ، ۵۷۰ نفر به‌عنوان کادر پزشکی برای خدمت‌رسانی به زائران در نظر گرفته شده که تاکنون ۵۲۰ نفر از آنها به عربستان آمده‌اند و امیدواریم ۵۰ نفر دیگر نیز در روزهای آینده به کادر پزشکی بپیوندند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.