معاون عربی و آفریقا وزارت امور خارجه بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همه جانبه روابط با لبنان در مرحله جدید تاکید کرد.

ایران برای توسعه همه جانبه روابط با لبنان آمادگی دارد

به گزارش قدس آنلاین، حسین جابری انصاری معاون عربی و آفریقا وزارت امور خارجه در دومین روز از سفر خود به لبنان عصر امروز سه شنبه ۳۱ مرداد ۹۶ با سعد حریری نخست وزیر لبنان دیدار و پیرامون روابط دوجانبه و تحولات منطقه و لبنان گفتگو و تبادل نظر کرد.

جابری انصاری در این دیدار با ابلاغ سلام های معاون اول رییس جمهور و وزیر امور خارجه به نخست وزیر لبنان و اشاره به آغاز به کار دولت جدید جناب آقای روحانی، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همه جانبه روابط با لبنان در مرحله جدید تاکید کرد.

معاون عربی و آفریقا وزارت امور خارجه گفتگو، تفاهم و شراکت سیاسی را راه حل خروج از بحرانهای منطقه ای دانست و لبنان را نمونه خوبی از توافق ملی و همزیستی داخلی برشمرد.

سعد حریری نیز در این دیدار با ابلاغ سلام های خود به جناب آقای روحانی، جناب آقای جهانگیری و جناب آقای ظریف، نسبت به تحکیم و تقویت روابط دو کشور ابراز امیدواری کرد.

وی گفتگو، همکاری و مشارکت میان جهات مختلف سیاسی لبنان را دلیل اصلی دستاوردهای اخیر دولت لبنان برشمرد و افزود: ما مصمم هستیم این رویکرد را ادامه دهیم.

نخست وزیر لبنان با اشاره به بی طرفی لبنان در منازعات جاری منطقه ای، تاکید کرد: دو خطر رژیم صهیونیستی و تروریسم لبنان و منطقه را تهدید می کند.

جابری انصاری نیز با تایید این دو خطر برای لبنان و منطقه اظهار داشت: این دو تهدید، زمینه مشترکی برای گسترش روابط دو کشور و همکاری های منطقه ای است. 

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.