اصفهان- اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان مفتخر است که هم در زمینه کتاب و عترت به صورت گسترده فعالیت داشته و دارد و هم برای معرفی این دو امانت الهی اقدامات خوبی را در کارنامه عملکرد خود به ثبت رسانده است.

اجرای طرح  وقف مصحف شریف قرآن کریم در اصفهان

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین می گوید: یکی از مهمترین و بهترین خدماتی که خداوند به ما ارزانی داشت، انقلاب شکوهمند اسلامی بود که این انقلاب تحولی را در جهت معرفی کتاب خدا و اهل بیت(ع) ایجاد کرد که امروزه برکات و اثرات آن در جامعه مشهود است.

حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی که معتقد است که قرآن در جامعه مهجور است، ادامه می دهد: در گذشته ای نه چندان دور، ما به وجود قاریان کشوهای عربی احتیاج داشتیم اما طی سال های اخیر به شکر خدا رتبه های اول حفظ و قرائت قرآن کریم را از آنِ کشور خودمان کرده ایم و این نشان دهنده اهتمام و فعالیت جوانان است که قرآن را تا حدودی از مهجوریت نجات دادند.

وی ادامه می دهد: امسال که سی و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن با حضور بیش از ۸۳ کشور برگزارشد، «موسی معتمدی» از اصفهان به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران رتبه نخست را در بخش حفظ کل قرآن کریم به خود اختصاص داد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان خاطرنشان می کند: در سازمان اوقاف و امور خیریه طرح حفظ مجازی قرآن راه اندازی شد و نخستین استانی که در کشور موفق شد این طرح را کلید بزند، استان اصفهان بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۳۰۰۰ نفر قرآن پژوه در استان اصفهان از طریق فضای مجازی حفظ قرآن را انجام می دهند، تاکید می کند: در این طرح خانم ها و آقایانی که در منزل یا محل کار هستد و قادر به شرکت در کلاس های حفظ نیستند، می توانند از طریق مجازی ثبت نام و به صورت رایگان در این طرح شرکت کنند.

به گفته حجت الاسلام صادقی، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان وقف مصحف شریف قرآن را کلید زده است.

وی می گوید: شعار سازمان اوقاف «همه واقف باشیم» است، اما وقف فقط در زمینه ملک و مغازه نیست بلکه مردم می توانند کتاب قرآن مجید را که از نظر کیفیت عالی و قیمت آن ۶ هزارتومان است، از اداره اوقاف خریداری و آن را وقف کنند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تصریح می کند: با اجرای این طرح، قرآن هایی که در مساجد به نوعی متحد الشکل نیست یا دچار فرسودگی شده اند، جمع آوری و در ازای آنها قرآن های نو به مساجد هدیه می شود.

شایان ذکر است اولین قرآن اهدایی در چهاردهمین نمایشگاه قرآن و عترت توسط حضرت آیت الله مهدوی نماینده نخبگان رهبری و استاندار اصفهان انجام شد که هر کدام تعداد ۱۰۰ جلد قرآن را اهداکردند و جزو واقفین قرار گرفتند، ضمن اینکه پس از آن بسیاری از افراد به نام شهدا قرآن خریداری و برای مساجد و حسینیه ها وقف کرده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.