کسانی که جریان‌های شعری دهه‌های ۷۰ و ۸۰ را به‌صورت جدی دنبال می‌کنند، به یاد دارند که کنگره شعر جوان که دفتر شعر جوان هر سال آن را برگزار می‌کرد، یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین رویدادهای ادبی سال بود.

کنگره شعر جوان دوباره برگزار می‌شود

قدس آنلاین- کسانی که جریان‌های شعری دهه‌های ۷۰ و ۸۰ را به‌صورت جدی دنبال می‌کنند، به یاد دارند که کنگره شعر جوان که دفتر شعر جوان هر سال آن را برگزار می‌کرد، یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین رویدادهای ادبی سال بود.  

این کنگره که در آن سال‌ها شاعران جوان بسیاری را در آغاز شاعری خود به جامعه ادبی کشور معرفی کرده بود، از سال ۱۳۸۷ تاکنون برگزار نشده است اما مسئولان دفتر شعر جوان تصمیم گرفته‌اند آن را پس از حدود یک دهه تعطیلی دوباره برگزار کنند و امیدوارند در صورت تأمین منابع مالی، هر سال برگزاری کنگره را در برنامه‌های خود بگنجانند.

اولین کنگره شعر جوان در دوره جدید، ساعت ۶ بعدازظهر امروز و فردا در خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد.

بیوک ملکی، مدیرعامل دفتر شعر جوان، با اعلام این خبر گفت: در این دوره از کنگره حدود ۳۰ نفر از اعضای دوره جدید دعوت شده‌اند. ۱۵ شاعر جوان از تهران هستند و بقیه شاعران از شهرهای رشت، قم، اصفهان، شهرکرد، همدان، دهدشت، خرامه شیراز، بروجرد و خرم‌آباد به کنگره دعوت شده‌اند. میهمانان شهرستانی از دیروز به تهران آمده‌اند و تا جمعه میهمان دفتر شعر جوان خواهند بود.

وی شعرخوانی اعضا و سخنرانی ساعد باقری درباره شعر را از مهم‌ترین برنامه‌های کنگره اعلام کرد و گفت: ما برای اعضا نشست‌های نقد و بررسی اشعار و بحث درباره شعر نیز تدارک دیده‌ایم. اعضای دعوت‌شده به کنگره امروز صبح در نشستی تخصصی با حضور ساعد باقری، عبدالجبار کاکایی، سهیل محمودی، فاطمه راکعی و فاطمه سالاروند به بحث و تبادل نظر درباره شعر می‌پردازند و فردا صبح نیز از برج میلاد تهران بازدید خواهند کرد.

به گفته ملکی، کتاب کنگره یکم دفتر شعر جوان در دوره جدید با اشعاری از شاعران جوان عضو این دفتر گردآوری و منتشر خواهد شد.  

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.