رشت- مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان از برگزاری جشنواره ملی مطبوعات به میزبانی این استان در آذرماه سالجاری در منطقه آزاد انزلی خبر داد.

جشنواره ملی مطبوعات، آذرماه ۹۶ به میزبانی گیلان برگزار می شود

به گزارش قدس آنلاین کریم خورسندی، در بیست و هشتمین جلسه خانه مطبوعات استان گیلان که به منظور بررسی چگونگی برپایی جشنواره مطبوعات در منطقه آزاد انزلی برگزار شد، از تعامل سازمان منطقه آزاد انزلی  برای برگزاری جشنواره مطبوعات تشکر کرد و گفت: با موافقت جناب مسرور، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی مقرر گردید که جشنواره ملی مطبوعات در گیلان برگزار شود و بنا بر این تصمیم، جزییات برپایی جشنواره با تشکیل ستادی در جلسات متعدد با حضور اعضای ستاد مورد بررسی قرار می گیرد و نهایتا خروجی جلسات به اجرا در خواهد آمد.

مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان با بیان اینکه استان گیلان با داشتن کثرت رسانه های مکتوب و مجازی می تواند خاستگاه برپایی جشنواره های فرهنگی و رسانه ای باشد، اظهار کرد: جشنواره ملی مطبوعات در منطقه آزاد انزلی علاوه بر معرفی ظرفیت های استانی در زمینه گردشگری و رونق اقتصادی می تواند  به عنوان نقطه آغازی برای ماندگاری یک جشنواره در سطح ملی و برای سال های آتی شود.

وی ادامه داد: ستاد برگزاری جشنواره متشکل از سازمان منطقه آزاد انزلی، خانه مطبوعات گیلان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، استانداری و چندین نهاد مرتبط دیگر خواهد بود و جشنواره مذکور در آذرماه سالجاری در منطقه آزاد انزلی برگزار خواهد شد.

حسین داداشی، رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات گیلان نیز ضمن قدردانی از تعامل مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با بحث برگزاری جشنواره ملی مطبوعات تصریح کرد: محوریت موضوعات جشنواره مذکور، دبیرخانه جشنواره، اعلام فراخوان، مقوله برپایی نمایشگاه جنبی، استفاده از ظرفیت های سازمانهای مرتبط با موضوعیت جشنواره و… در ستاد برگزاری عنوان خواهد شد و ان شاءلله شاهد حضور پرشور رسانه های کشور و استان در این جشنواره خواهیم بود.

وی اضافه کرد: امیدواریم نخستین جشنواره ملی مطبوعات در منطقه آزاد انزلی بتواند آنگونه که شایسته و درخور جامعه رسانه ای است برگزار شود و نقطه عطفی در کارنامه فعالیت های فرهنگی استان گیلان باشد.

داداشی ضمن دعوت از رسانه های استان برای همراهی با این رویداد فرهنگی بزرگ در گیلان خاطرنشان کرد: برپایی چنین جشنواره هایی در سطح ملی می تواند به بخش رسانه استان جایگاه ارزنده ای در سطح کشور ببخشد و راه را برای تداوم برگزاری رویدادهای فرهنگی و رسانه ای هموار کند.

امین افقی، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی نیز، عنوان کرد: سازمان منطقه آزاد انزلی از برپایی رویدادهای فرهنگی استقبال می کند و زیر ساخت های موجود در این منطقه در بخش نمایشگاهی از توان بالایی در شمال کشور برخوردار است.

وی با اشاره به برگزاری همایش ها و نمایشگاه ها در منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: شرکت توسعه سرمایه گذاری انزلی در خصوص بحث برپایی غرفه با سازمان فعال است و همچنین منطقه آزاد انزلی در زمینه رسانه ای و پوشش اخبار نمایشگاه و رویدادها تاکنون بسیار قوی عمل کرده است.

افقی عنوان کرد: پیشنهاد می شود جشنواره ملی مطبوعات و رسانه با چند محوریت به نقش مناطق آزاد در توسعه بپردازد و سازمان منطقه آزاد انزلی نیز آمادگی لازم را برای تعامل در برپایی این جشنواره اعلام می دارد و امیدواریم که بتوانیم این جشنواره را به نحو مطلوبی برگزار کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.