اهواز_دبیر اجرایی طرح جوادالائمه(ع)سپاه ناحیه مقاومت بسیج امام علی(ع) در خوزستان گفت: در راستای اجرای طرح جوادالائمه(ع) در استان ۴۰۰ نفر از نوجوانان و جوانان مناطق محروم اهواز به مشهد مقدس اعزام شدند.  

۴۰۰ نفر از نوجوانان و جوانان مناطق محروم اهواز به مشهد اعزام شدند

حمیدرضا توکلی زاده در گفت گو با خبرنگار قدس آنلاین با اشاره به اینکه در قالب طرح جوادالائمه (ع)، مشکلات و آسیب های اجتماعی نیز احصا می شود، اظهار کرد: این طرح در مناطق زرگان، آل صوفی، چهارصد دستگاه، زوویه، علوی و ملاشیه اجرا می شود تا مقداری از آسیب های موجود در این مناطق کاهش پیدا کند.

وی با بیان طرح های اوقات فراغت دیده شده برای این مناطق، افزود: یکی از این طرح ها، طرح اوقات فراغت یا آینده سازان انقلاب اسلامی است که در این مناطق توسط حوزه علمیه زرگان با مشارکت بسیج و آستان قدس رضوی در حال برگزاری است و ۴۰۰ نفر از جوانان این مناطق محروم به مشهد اعزام شدند.

دبیر اجرایی طرح جوادالائمه(ع)سپاه ناحیه مقاومت بسیج امام علی(ع) در خوزستان بیان کرد: طرح جوادالائمه(ع) و موضوع آسیب های اجتماعی جز طرح های جدیدی است که با همکاری سپاه، تشکل های مردمی، آستان قدس رضوی، کمیته امداد، معاونت اجتماعی ناجا و سایردستگاه ها در این مناطق در حال اجراست اما فعلا در این چهار منطقه خواهد بود ولی در آینده در 10 نقطه از استان اجرا خواهد شد.

توکلی با اشاره به اینکه آسیب های اجتماعی خصوصا مواد مخدر از جمله مواردی است که اکنون گریبانگیر جوان مناطق ما شده است، افزود: به همین دلیل این طرح را در این مناطق در حال اجراست.

دبیر اجرایی طرح جوادالائمه(ع)سپاه ناحیه مقاومت بسیج امام علی(ع) در خوزستان با بیان اینکه شناسایی، معرفی و تقسیم بندی معتادان این مناطق در اولویت کاری ماست، گفت: در مرحله نهایی با کمک تشکل های مردمی آنان را به مراکز درمانی معرفی خواهیم کرد.

توکلی زاده افزود: در این راستا ضمن اجرا برنامه های اجتماعی، برنامه های فرهنگی و دینی نیز هم دیده شده است.

وی اظهار کرد: برای خانواده ها و فرزندان این افراد، برنامه هایی از جمله اردو، استخر، توزیع بسته های حمایتی داریم که با کمک آستان رضوی، کمیته امداد وسایر دستگاه حمایتی انجام می شود.

سپاه با تمام قدرت وارد مباحث تربیتی شده است

معاون اجرایی سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان اظهار کرد: مسجد پایگاه و پایتخت عقیده به خدا و راه شهداست و ما شیعیان اعتقاد خاصی داریم و بر این عقیده خودمان هم می بالیم.

سرهنگ عبدالرضا حاجتی با اشاره به اینکه پایگاه امام علی(ع)، ناحیه امام حسن(ع) و حوزه علمیه دست به دست هم دادند تا تعدادی از نوجوانان و جوانان منطقه زرگان را به زیارت امام رضا(ع) به مشهد اعزام کنند، افزود: بیش از هزار و ۲۰۰ کیلومتر تا مشهد مقدس فاصله داریم که این همت می طلبد که این هم در بچه های خوب بسیجی است که در این منطقه که نیمه محروم است فرزندانی تربیت کند که اسامی آن ها در لیست سربازان امام زمان(عج) قرار گیرد.

معاون اجرایی سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان با بیان اینکه سپاه با تمام قدرت وارد مباحث تربیتی شده است عنوان کرد: سپاه در حال انجام کاری است که دشمنان دارند خلاف آن را انجام می دهند دنبال فساد در لایه های جوانان ما هستند.

سرهنگ حاجتی ادامه داد: دشمنان با طرح های که در دستور کارشان قرار دادند و به مرور زمان تزریق می کنند، اما سپاه به لطف بچه های بسیجی، مساجد، نمازگزاران، ائمه جمعه ها و غیره این طرح ها را خنثی خواهد کرد.

طرح  جوادالائمه(ع) در منطقه زرگان همانند یک انفجار نور تعیبر می شود

 سید قاسم قاسمی امام جماعت منطقه زرگان با اشاره به اینکه تقریبا سه ماه است که این طرح اجرا می شود و تاثیرات خیلی خوبی برای منطقه داشته است، اظهار کرد: به جرأت می توان گفت این طرح را یک انفجار نور تعیبر کرد اول به این جهت که اعتماد مردم به مساجد و موسسه خیریه و... بیشتر شد و بعد از این اعتماد توانستیم معتمدین هر محله، خیرین را به سوی این طرح جلب کنیم.

وی عنوان کرد: افرادی که متبلا به مواد مخدر شده بودند را با استفاده از خیرین، بزرگان و خانواده هایشان به مراکز ترک اعتیاد بردیم.

امام جماعت منطقه زرگان بیان کرد: حمایت از خانواده معتادان باعث شد تا دیگر افرادی که مبتلا به اعتیاد هستند نیز معرفی و در این طرح شرکت داده شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.