سرمربی تیم ملی والیبال ایران در سفری به مشهد به مربیان خراسان رضوی آموزش خواهد داد.

آموزش مجانی جز قرارداد «کولاکوویچ»  است

قدس آنلاین - گروه ورزشی - سینا حسینی : سرمربی تیم ملی والیبال پنج شنبه میهمان مشهدی ها خواهد بود. ایگور کولاکوویچ به همراه رئیس کمیته آموزش فدراسیون والیبال برای شرکت در همایش یک روزه آموزش تکنیک و تاکتیک های دفاعی آخرهفته به مشهد سفر خواهند کرد تا مربیان والیبال خراسان رضوی را با آخرین متدهای روز والیبال در سیستم دفاعی آشنا کنند. 

رئیس کمیته آموزش فدراسیون والیبال که به عنوان مدرس در این همایش یکروزه حضور دارد این اتفاق را یک رویداد بزرگ در والیبال خراسان  می داند و در این خصوص به خبرنگار قدس می گوید:« بر اساس قراردادی که فدراسیون والیبال با سرمربی تیم ملی منعقد کرده است مربیان تیم ملی در حوزه آموزش نیز فعالیت هایی را خواهند داشت که البته در دوره ولاسکو و سیچلو نیز این همایش ها برگزار شد تا سطح علمی مربیان در مباحث تخصصی افزایش یابد.»

دکتر شوندی در پاسخ به این پرسش که آیا مربیان تیم ملی هزینه ای را جدا از قرارداد خود بابت شرکت در دوره های آموزشی دریافت می کنند گفت: بر اساس توافقنامه ای که میان فدراسیون و مربیان تیم ملی منعقد شده هیئت های استانی هیچ هزینه ای را برای حضور مدرسان و مربیان بین المللی پرداخت نمی کنند بلکه فدراسیون راسا اقدام به پرداخت حق الزحمه این قبیل نفرات می کند . هدف گذاری مدیران فدراسیون در این خصوص بالا بردن سطح دانش فنی مربیان است از این رو بیشتر هیئت های ورزشی فقط هزینه های برگزاری این همایش ها را پرداخت می کنند تا مربیان استان خود را با دانش روز آشنا کنند.»

رئیس کمیته آموزش فدراسیون والیبال در ادامه توضیح داد:« البته بر اساس آئین نامه های مصوب هیئت رئیسه و تعرفه وزارت ورزش هیئت ها می توانند برای هزینه های جاری این هیئت ها مبلغی از شرکت کنندگان دریافت کنند . میانگین مبلغی که هیئت ها مجاز به دریافت آن هستند بین 50 تا 60 هزار تومان است که در حالت های خاص این مبلغ افزایش دارد ولی تاکنون چنین موردی نداشتیم که هیئت ها بخواهند از برگزاری این دوره های آموزشی درآمدزایی کنند.»
شوندی در بخش دیگری از توضیحات خود گفت: از ابتدای امسال تا کنون نزدیک به 12 سمینار در سطح کشور در بخش آموزشی برگزار شده است که بیشتر آنها به سبک همایش مشهد بوده است که در هر یک از این 12 سمینار بالغ 100 نفر شرکت کننده حضور داشتند که اکثر قریب به اتفاق هزینه ها از سوی هیئت ها تامین شده و بعضا مواردی داشتیم که رئیس یا هیئت رئیسه هیئت برای استقبال بیشتر مربیان و بالا رفتن سطح دانش فنی این همایش ها را به صورت رایگان یا با ورودی کم برگزار کردند تا استقبال خوبی از سمینارها صورت گیرد.»

همایش یک روز با ورودی 100 هزار تومانی!
ورزش : هیئت والیبال خراسان رضوی یازدهم مردادماه سال جاری با ارسال نامه ای به ادارات ورزش و جوانان شهرستان های خراسان رضوی به آنها اطلاع داد همایش یک روزه تکنیک و تاکتیک های دفاعی با حضور دو مدرس بین المللی روز دوم شهریورماه در سالن مهران مشهد برگزار خواهد شد. در این نامه قید شده بود که شرکت کنندگان در این همایش که شامل تمامی مربیان والیبال هستند می توانند با واریز مبلغ 100 هزار تومان به حساب هیئت مجوز حضور در این همایش را داشته باشند. 

حال سوال اینجاست که با احتساب هزینه های جاری برگزاری این همایش آیا هیات والیبال نمی توانست با هزینه ای پائین تر این همایش را برگزار کند تا همه علاقمندان قادر به شرکت در این همایش باشند؟ اتفاقی که در سایر استان ها نیز تاکنون رقم خورده است و هیئت ها با هزینه ای پائین تر همایش های مشابه را برگزار کردند. و به قول رئیس کمیته آموزش فدراسیون والیبال نگاه جامعه والیبال به این موضوع درآمد محور نیست بلکه آموزش محور است!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.