بجنورد- استاندار خراسان‌شمالی از زنده بودن مرزبانی آشخانه‌ای خبرداد و گفت: اطمینان داریم مرزبان به اسارت گرفته شده خراسان‌شمالی زنده است و امیدواریم هرچه زودتر به آغوش خانواده بازگردد.

مرزبان به‌اسارت گرفته شده خراسان‌شمالی زنده است

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا صالحی روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دولت با اشاره به اقدامات دولت در کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان اظهار داشت: در زلزله اخیر اقدامات خوب و مناسبی قبل از تصویب و ابلاغ اعتبارات با استفاده از امکانات و منابع موجود شروع شده است. ۲۴۰۰ پرونده برای واحدهای آسیب‌دیده تشکیل و برای ۱۲۳۵ خانه٬ کار عملیات ساخت و ساز شروع شده و ۷۵ واحد پایان کار دریافت کرده‌اند. امیدواریم تا فصل سرما ۱۰۰۰ واحد را تحویل دهیم.

وی افزود: در صنعت، معدن و کشاورزی و بخش‌های مختلف و مشاغل خانگی ۱۴۴۴ طرح با اعتبار ۱۴۰ میلیارد تومان انجام شده است. ۷۵ واحد تولیدی صنعتی ایجاد شده و در این زمینه ۲۳ درصد رشد داشته‌ایم. در بخش کشاورزی نیز با رشد ۷۸ درصدی مواجه بوده و سرمایه صندوق حمایت از محصولات کشاورزی نیز تا سقف ۵ درصد افزایش داشته است. در دولت‌های قبل در شهرستان‌های استان این صندوق وجود نداشته و با ایجاد آن در استان مشکلات کشاورزان تا حدود زیادی حل شده است.

حمایت از بخش‌های سرمایه‌گذاری در خراسان‌شمالی

استاندار خراسان‌شمالی در تشریح طرح‌های دولت برای حمایت از سرمایه‌گذاران در استان گفت: از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اعتبارات خوبی به طرح‌های استانی اختصاص یافته و ۳۰۲ مجوز سرمایه‌گذاری خارجی با سرمایه ۷۵ میلیون یورویی در استان اخذ شده است.

وی به ایجاد صندوق سرمایه‌گذاری استان اشاره و افزود: ۶۷۹۴ واحد مسکونی روستایی جدید در شهرهای خراسان‌شمالی ساخته شده است. هم‌چنین ۴۰ کیلومتربزگ‌راه٬ سه بیمارستان و ۷۲ درصد رشد تخت بیمارستانی٬ ۴۸۹۰ واحد مسکن مهر٬ ۲۹۴ منزل مسکونی روستایی از دیگر طرح‌های دولت در استان خراسان شمالی است.

صالحی از گازرسانی به تمام شهرهای استان خبرداد و افزود: امیدواریم تا پایان سال ۹۷ ٬ روستای بالای ۲۰ خانوار بدون گاز نداشته باشیم. در بحث فرودگاهی نیز اقدامات بسیار خوبی انجام شده و در هفته دولت شاهد افتتاح این طرح‌ها هستیم.

فرودگاه بجنورد در موقعیت خوبی ساخته نشده است

استاندار خراسان شمالی در پاسخ به سوالی در مورد لغو پروازها در فرودگاه بجنورد گفت: متاسفانه این فرودگاه در موقعیت جغرافیایی خوبی ساخته نشده و بسیاری از پروازها به‌ویژه در فصل زمستان با مشکل فرود مواجه هستند.

وی به طرح جابجایی فرودگاه بجنورد اشاره کرد و گفت: باید روی این طرح بیشتر فکر کنیم و به اعضای جدید شورای شهر بجنورد پیشنهاد داده‌ام که برنامه جابجایی مکان فرودگاه را پیگیری کنند تا مشکل نشست و برخاست هواپیماهای بزرگ و کوچک به‌ویژه هواپیمای باری در استان در سال‌های آتی برطرف شود. با توجه به ظرفیت بجنورد و قرار گرفتن بین استان‌های مسافرتی و هم‌چنین نقاط مرزی، این فرودگاه ظرفیت تبدیل شدن به یک فرودگاه باری را دارد ولی هم‌اکنون با توجه به موقعیت جغرافیایی، این امر محقق نشده است.

تونل سبز در فضای ورودی شهرها ساخته می‌شود

استاندار خراسان‌شمالی با اعلام تصویب اعتباراتی برای ساخت تونل‌های سبز در ورودی شهرها تصریح کرد: شهرهای استان خراسان‌شمالی و ورودی آن با کاشت درخت و گیاهان تزئینی به مساحت ۲ کیلومتر در ابتدای شهر، صاحب تونل سبز می‌شوند و مشاغل مزاحم و آلاینده از ورودی شهرها حذف می‌شود.

وی افزود: ساخت پارک بانوان در همه شهرهای استان از برنامه‌های جدی دولت است و امیدواریم تا پایان سال همه شهرها از این مزیت بهره‌مند شوند. هم‌چنین ساخت باغ‌موزه دفاع مقدس نیز در اعتبارات سال‌جاری دیده شده است که با تامین زمین٬ ساخت آن شروع می‌شود.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.