مشهد- معاون آموزش حوزه علمیه خراسان از آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه خراسان در ۱۲ شهریورماه جاری خبر داد.

سال تحصیلی حوزه علمیه خراسان از ۱۲ شهریورماه آغاز می شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام مجتبی مهدوی ارفع اظهار کرد: همه طلاب باید بر اساس شعار حوزه علمیه خراسان در سال جاری با نشاط، روحیه و انگیزه انقلابی و پویا در تحصیل علوم دینی بکوشند و در طلب علم، جد و جهد داشته باشند.

معاون آموزش حوزه علمیه خراسان با اشاره به نقش و تاثیر توجه طلاب به جایگاه و شان روحانیون در رویداد های مختلف تاریخی از جمله پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: در همواره تاریخ می بینیم طلاب و روحانیت به عنوان پرچمداران اشاعه معارف دینی نقش چشمگیری ایفا کرده اند.

حجت الاسلام مهدوی ارفع با اشاره به ضرورت پایبندی به اندیشه و عمل انقلابی در راستای اهداف تحولی حوزه علمیه خراسان، نقش و جایگاه روحانیت را در تقویت بنیه علمی، اعتقادی و اخلاقی اثرگذار و هدفمند دانست و خواست تا همه در راستای تبیین این نقش و جایگاه در جامعه اسلامی بکوشند.

وی با بیان این که طلاب باید پایبند به اندیشه انقلابی بوده و در همواره تاریخ استکبار ستیز باشند و از هر گونه افراط و تفریط پرهیز کنند، ثبات قدم و حفظ رابطه با انقلابیون را از مهمترین شاخصه های حوزه انقلابی عنوان کرد و جهاد علمی و عملی را راه عملی انقلابی گری طلاب عنوان کرد.

معاون آموزش حوزه علمیه خراسان با اشاره به ضرورت ارتقای بنیه علمی طلاب در سال تحصیلی جدید نسبت به سال های قبل، از همه طلاب خواست تا آنچنان که شایسته و بایسته است در پاسخگویی به نیازهای روز مردم و نظام اسلامی بکوشند و از هیچ تلاشی مضایقه نکنند.

حجت الاسلام مهدوی ارفع افزود: باید با نیازسنجی های دقیق و برنامه ریزی های اصولی در راستای گسترش پژوهش های دینی در زمینه های مختلف به خصوص طرح های تحولی و برنامه ریزی های فرهنگی اقدام کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.