اصفهان- روز پنجشنبه هفتمین نمایشگاه نقاشی «رنگ هستی» در خانه هنرمندان اصفهان گشایش می یابد و ۱۸۰ تابلو حاصل یکسال فعالیت توانخواهان تحت پوشش خیریه آسوده مأوی در آن به نمایش درآمده و در معرض فروش قرار می گیرد.

هفتمین نمایشگاه نقاشی «رنگ هستی» فردا در خانه هنرمندان اصفهان گشایش می یابد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، رئیس هیئت مدیره انجمن خیریه توانخواهان آسوده مأوی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: هفتمین نمایشگاه نقاشی «رنگ هستی» که از دوم شهریورماه گشایش می یابد تا ۹ شهریور ماه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب به صورت یکسره دایر خواهد بود.

 محمد کاظمی هدف از برگزاری این نمایشگاه را رونمایی از آثار هنری افراد توانخواه تحت پوشش انجمن خیریه توانخواهان آسوده مأوی که علیرغم ابتلا به بیماری سی. پی یا فلج مغزی آثار فاخر هنری خلق کرده اند و همچنین ایجاد انگیزه در آنها خواند و تاکید کرد: در آمد حاصل از فروش این آثار هنری و ارزشی به خالق اثرها برگزدانده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه جمعی از خیّران نیک اندیش به منظور ایجاد بستری مناسب در راستای شکوفایی توانمندیهای بالقوه عزیزان توانخواه(معلولین جسمی-ذهنی) جهت ارائه خدمات آموزشی، درمانی، توانبخشی، مشاوره، فرهنگی، رفاهی، ورزشی، تفریحی و اقامتی، انجمنی را با نام «انجمن خیریه توانخواهان آسوده مأوی» در سال ۱۳۸۵ تأسیس کردند، تصریح کرد: این انجمن، یک سازمان مردم نهاد غیر انتفاعی، غیر دولتی وغیر سیاسی است و هیچ شخص حقیقی و حقوقی سهامدار آن نیست.

رئیس هیئت مدیره انجمن خیریه توانخواهان آسوده مأوی گفت: این انجمن خدماتی که برای معلولین سی پی یا فلج مغزی ارائه می‌کنند در سه دسته و در قالب ۳۰ برنامه به اجرا گذاشته می‌شود.
وی با اشاره به اینکه یک چهارم جمعیت استان اصفهان درگیر مسئله معلولیت هستند، تصریح کرد: در حال حاضر در این خیریه انواع معلولان پوشش داده می شود هرچند در ابتدا با هدف پوشش بیماران مبتلا به سی پی تشکیل شد.

کاظمی با بیان اینکه این خیریه نزدیک به ۳۷۰ خیر دارد و ماهانه ۱۵۰ میلیون تومان کمک نقدی به این خیریه می شود، افزود: همچنین کمک های غیرنقدی در قالب پوشاک و ارزاق و غیره در جهت حمایت از این کودکان اهدا می شود.

وی تاکید کرد: معلولیت یک مشکل بزرگ و همیشگی است که در ایران هنوز برای معلولان جایگاهی تعریف نشده و این در حالی است که در ژاپن اگر به یک معلول توهین شد، فرد خاطی را ۵ سال زندانی می‌کنند.

رئیس هیئت مدیره انجمن خیریه توانخواهان آسوده مأوی خاطرنشان کرد: مناسب سازی منازل از جمله ایجاد رمپ در خانه بیماران و بالابر برای سهولت در رفت و آمد آنها و حتی استقرار پرستار برای نگهداری از بیماران در خانواده ‌هایی که مادران آنها سن بالایی دارند از خدماتی است که این خیریه به کودکان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه ۶۰ هکتار زمین در شهر مجلسی در نظر گرفته شده است که دهکده تفریحی برای معلولین به منظور رفاه و اسایش آنها در چند فاز ساخته شود، اظهارکرد: البته در چند سال این طرح متوقف شده است اما در صدد هستیم تا این دهکده برای معلولین و خانواده آنها ساخته می شود تا بتوانند لحظاتی در آسایش و رفاه وقت بگذرانند.

حمایت مالی و آموزشی بیش از ۷۰۰ بیمار مبتلا به فلج مغزی در آسوده مأوی

مدیر عامل انجمن خیریه توانخواهان اسوده مأوی نیز در ادامه این نشست خبری گفت: بیش از ۷۰۰ بیمار مبتلا به سی پی یا فلج مغزی تحت پوشش این خیریه قرار گرفته و بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ نفر در این خیریه پرونده دارند.

محمد یعقوبی با اشاره به اینکه ۱۲ درصد جامعه را کودکان استثنایی شامل می‌شود که دو درصد از این کودکان نوابغ هستند و ده درصد از این کودکان نیاز به خدمات ویژه دارند، افزود: حدود یک و نیم درصد از این افراد معلولیت جسمی یا سی پی دارند و ۱۰ درصد استثنایی هستند.

وی یادآور شد: این انجمن هیچ ردیف بودجه دولتی ندارد اما در عین حال بیش از ۸۰۰ بیمار مبتلا به سی پی را تحت پوشش خود قرار داده است.

مدیر عامل انجمن خیریه توانخواهان اسوده مأوی هزینه هر کودک معلول و مبتلایان به سی پی در ماه ۳ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: در این خیریه خدماتی از جمله کار درمانی، گفتار درمانی، شنوایی سنجی  و غیره ارائه می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.